کد خبر:109260
پ
1402032311192959627761544
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

واگذاری ۳۶۳ هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان برای طرح‌های کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از واگذاری ۳۶۳ هکتار از اراضی استان برای اجرای طرح‌های کشاورزی توسط این سازمان در سال جاری خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از واگذاری ۳۶۳ هکتار از اراضی استان برای اجرای طرح‌های کشاورزی توسط این سازمان در سال جاری خبر داد.

 

*** واگذاری ۳۶۳ هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان برای طرح‌های کشاورزی

 

به گزارش روستا، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار داشت:

از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان سیستان و بلوچستان جهت اجرای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی به متقاضیان واگذار شد. 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود:

عمده واگذار ی‌ها جهت اجرای طرح‌های باغبانی، پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار، پرورش گوسفند، ماهی و میگو، شترمرغ و احداث کشتارگاه است.

 

وی کل واگذاری اراضی در سال جاری جهت اجرای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی را ۴۱۳ هکتار اعلام و بیان کرد:

بیش از ۵۰ هکتار از طریق کمیسیون واگذاری ماده ۲۱ برای اجرای ۱۴ مورد از طرح‌های غیرکشاورزی شامل مجتمع خدمات رفاهی، دانه‌بندی شن و ماسه، بسته‌بندی آب، گردشگری، جایگاه سوخت و ایجاد ناحیه صنعتی واگذار شده است.

 

سید حسینی خاطرنشان کرد:

افزایش ۱۸ درصد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری و ۳۶ درصدی احداث گلخانه، افزایش کشت قراردادی و صادرات محصولات کشاورزی، آغاز کشت در دیم‌زارها در سطح ۱۰ هزار هکتار برای اولین بار در استان، اجرای کشاورزی حفاظتی در سطح ۱۰ هزار هکتار، تامین و تدارک حدود ۵۰ هزار تن انواع کود، تامین ۱۰ هزار تن نهاده دامی یارانه‌دار برای دامداران منطقه سیستان، هوشمندسازی صد هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سیستم‌های نوین آبیاری و تولید ۴۰ هزار اصله نهال کشت بافت موز در مرکز تحقیقات بلوچستان برای اصلاح و جایگزینی باغات موز به ارقام تجاری از جمله مهمترین اقدامات جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون در راستای رونق کشاورزی در سیستان و بلوچستان است.

نویسنده: محمد رجبی

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه