کد خبر:109747
پ
شیلات-خوزستان-۱۶۷۱۲۷۰۱۷۳
رئیس سازمان شیلات ایران:

صادرات ۲۱۰ هزار تن محصولات شیلاتی در سال گذشته

رئیس سازمان شیلات ایران از صادرات ۲۱۰ هزار تن محصولات شیلاتی در سال گذشته خبر داد.

رئیس سازمان شیلات ایران از صادرات ۲۱۰ هزار تن محصولات شیلاتی در سال گذشته خبر داد.

 

 

*** صادرات محصولات شیلاتی
 

 

به گزارش روستا، سید حسین ژدر جریان بازدید از نمایشگاه اکسپو اظهار کرد:

نمایشگاه اکسپو یکی از نمایشگاه‌های مهم در زمینه ظرفیت‌های صادراتی است. در سال‌های اخیر ایجاد زنجیره‌های ارزش در دستور کار استاندارها قرار گرفته و زنجیره ارزش آبزیان در تیپ الگویی زنجیره ارزش در ۱۵ استان در حال اجرا است.

صنعت شیلات یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل در حوزه سرمایه گذاری و ارزآوری بوده و از اهداف اصلی وزارت جهاد کشاورزی است، سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد تومان (همت) جذب سرمایه گذاری در بخش شیلات داشتیم که ۹۰ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شده است، در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۱.۸ همت سرمایه گذاری در این بخش انجام شده بود که نشان دهنده آن است که ظرفیت‌هایی بالایی در این صنعت وجود دارد.

 

رئیس سازمان شیلات ایران درباره صادرات حوزه شیلات، عنوان کرد:

سال گذشته ۲۱۰ هزار تن صادرات محصولات شیلاتی با ارزش ۶۵۰ میلیون دلار را به ۶۷ کشور داشتیم و تنوع محصولات صادراتی شامل تخم چشم زده ماهی، غذای آبزیان و خاویار پرورشی می‌شود.

خاویار صادراتی ما از محل پرورش ماهی خاویاری در ۲۲ استان کشور و حدود ۲۰۰ مزرعه تأمین می‌شود که بالغ بر ۲۱ تن استحصال خاویار داشته‌ایم.

 

وی درباره جهش تولید ماهیان گرمابی در سال گذشته، خاطرنشان کرد:

سال ۱۴۰۲ میزان تولید ماهیان گرمابی از ۵ هزار تن به ۳۷ هزار تن افزایش یافت. همچنین با وجود بروز بیماری در مزارع میگو، در سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار تن تولید داشتیم و محصولات دیگر آبزی پروری کاهش صادرات میگو را جبران کرد و از ۱۸۰ هزار تن به ۲۱۰ هزار تن صادرات آبزیان در سال ۱۴۰۲ رسیدیم.

 

به گزارش صنایع، معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان در خصوص برنامه سازمان شیلات برای افزایش صادرات محصولات شیلاتی در سال ۱۴۰۳ گفت:

ما رجیستری کردن کل محصولات شیلاتی، رهگیری و شناسنامه دار کردن محصولات صادراتی استاندارد را در دستور کار داریم و امیدواریم با این روند بتوانیم تسهیلگری در راستای افزایش صادرات داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه