کد خبر:100171
پ
اشتغال روستایی
مدیر سرمایه‌گذاری پروژه اشتغال فراگیر و روستایی خبر داد

پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی

مدیر سرمایه‌گذاری پروژه اشتغال فراگیر و روستایی از پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی خبر داد.

مدیر سرمایه‌گذاری پروژه اشتغال فراگیر و روستایی از پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی خبر داد.

 

*** قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری

 

به گزارش خبرگزاری روستا، قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، سی و یکم مردادماه ۱۳۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. این قانون هفت ماده‌ای با هدف ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته، عشایری و مرزی چند روز بعد (نوزدهم شهریورماه) برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

براساس قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار و برای تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از منابع خود را به صورت قرض‌الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت توسعه سرمایه‌گذاری سپرده‌گذاری کند و این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت شود.

 

*** قانون حداکثر دوره تنفس تسهیلات

 

برابر این قانون حداکثر دوره تنفس تسهیلات موضوع این قانون یک سال پس از بهره‌برداری طرح‌ها و دوره بازپرداخت تسهیلات حداکثر ۶ سال تعیین شد.

همچنین این تسهیلات باید به طرح‌هایی در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، معادن کوچک، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی، فعالیت‌های مربوط به فرش دستباف، خدمات و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت اختصاص یابد.

 

*** توزیع تسهیلات اشتغالزایی میان روستائیان و عشایر

 

در این ارتباط،‌ مدیر سرمایه‌گذاری پروژه اشتغال فراگیر و روستایی روز سه‌شنبه اظهار داشت:

بر اساس قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال روستایی برای نخستین بار تسهیلات اشتغالزایی میان روستائیان و عشایر توزیع شد.

رامین اسدی تصریح کرد:

پراکندگی جغرافیایی در پرداخت تسهیلات اشتغال با برنامه‌ریزی دولت و همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم روستایی انجام شد.

وی افزود: علاوه بر پراکندگی وسیع جغرافیایی پرداخت تسهیلات، تفاوت برنامه و مدل و رسته‌های اولویت‌دار از مزیت‌های این طرح ایجاد و توسعه مشاغل روستایی بود و بر اساس آن ۴۵ درصد تسهیلات به رسته کشاورزی، ۱۰ درصد به بخش معدن و فرآوری معدن و مابقی تسهیلات نیز به گردشگری، خدمات و آی‌تی اختصاص یافت.

مدیر سرمایه‌گذاری پروژه اشتغال گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از بهمن ۱۳۹۶ با شیب کم شروع شد و زمانی که به ۱.۵ برابر سقف تعیین شده رسید، طرح متوقف شد.

 

*** پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی

 

اسدی گفت: از بهمن ۱۳۹۶ تا کنون ۱۵۵ هزار طرح توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادها به سیستم بانکی معرفی شده است که ۱۰۴ هزار و ۴۸۷ طرح پذیرفته و ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اخذ مجوز را مشکل اصلی متقاضیان بیان کرد و گفت:

بسیاری از طرح‌ها در بانک منتظر اخذ مجوز است؛ برای نمون متقاضیان برای دریافت مجوز تغییر کاربری هفت ماه تا یک سال معطل می‌شوند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر سرمایه‌گذاری پروژه اشتغال روستایی و عشایر اظهار امیدواری کرد که فضای کسب و کار در تمام دستگاه‌ها بهبود یابد و کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

محمد رجبی/۵۶۷۸۹

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه