کد خبر:96151
پ
علی اکبری معاون وزیر
رئیس هیات مدیره موسسه جهاد نصر عنوان کرد:

افزایش ۵٫۵ میلیون تنی تولید محصولات کشاورزی در خوزستان

رئیس هیات مدیره موسسه جهاد نصر متوسط تولید محصولات کشاورزی در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان را ، ۵٫۵ میلیون تن عنوان کرد.

رئیس هیات مدیره موسسه جهاد نصر متوسط تولید محصولات کشاورزی در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان را ، ۵٫۵ میلیون تن عنوان کرد.

 

*** افزایش تولید محصولات کشاورزی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی و رئیس هیات مدیره موسسه جهاد نصر با بیان این‌که متوسط تولید محصولات کشاورزی در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، ۵٫۵ میلیون تن است، اظهار داشت:

حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب کشاورزی با اجرای این طرح صرفه‌جویی می‌شود.

 

*** احیای اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان

 

علی مراد اکبری در مراسم افتتاح فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که امروز، ۲۲ آبان ماه برگزار شد، اظهار کرد:

احیای اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام عمدتا در مناطق مرزی ایران اجرا می‌شود.

وی افزود: در سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۷۵ این پروژه کلید خورد و تا سال ۸۷ اقدام مؤثری انجام نشد اما از آن سال تا سال ۹۲ حدود ۶۶ هزار هکتار از پروژه اجرایی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:

در اولین سفر رییس جمهور به خوزستان یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه تخصیص یافت و مؤسسه جهاد نصر به عنوان مجری طرح انتخاب شد.

 

 

*** اتمام ۲۹۵ هزار هکتار از طرح

 

 

اکبری ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در اجرای این طرح انجام گرفته است، تا کنون ۲۹۵ هزار هکتار از طرح به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی این طرح در پاییز سال گذشته و باقی اراضی نیز امسال به زیر کشت رفت و کشاورزان توانستند در آن مزارع کشت کنند.

 

 

*** افزایش و پایداری تولید محصولات کشاورزی

 

 

رئیس هیات مدیره موسسه جهاد نصر با بیان این‌که کشور ایران به یک کشور خشک تبدیل شده است، گفت:

استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری‌های بالادست، بالابردن بهره‌وری از آب، ساماندهی مهاجرت، افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی، توسعه شاخص‌های انسانی، افزایش تولید محصولات کشاورزی و پایداری آن از جمله اهداف مورد نظر در اجرای این پروژه است.

اکبری عنوان کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری یک شاهکار مهندسی است، زیرا  در اجرای آن ۲۶ مشاور، ۲۷ پیمانکار و همچنین هشت هزار نیروی متخصص و ماهر کار کردند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس هیات مدیره موسسه جهاد نصر خاطرنشان کرد:

متوسط تولید محصولات کشاورزی در فاز اول طرح ۵٫۵ میلیون تن است و حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب کشاورزی با اجرای این طرح صرفه‌جویی می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری ایسنا
ارسال دیدگاه