کد خبر:94326
پ
طرح تفکیک زباله از مبدا در ۳۹ روستای شهرستان نکا

طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاهای شهرستان نکا اجرا می‌شود

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ۳۹ روستای شهرستان نکا با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران آغاز شد.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ۳۹ روستای شهرستان نکا با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران آغاز شد.

 

*** طرح تفکیک زباله از مبدا در ۳۹ روستای شهرستان نکا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در نشست بررسی طرح تفکیک زباله از مبدا، اظهار داشت:

در راستای اجرای دستور استاندار مازندران، طرح تفکیک زباله از مبداء توسط دهیاران با پیگیری اداره کل امور روستایی استانداری مازندران و مدیریت پسماند استان در ۳۹ روستای بخش مرکزی شهرستان نکا اجرا می شود. ‎

اصغریان در نشست طرح تفکیک زباله از مبداء بخش مرکزی شهرستان نکا که با حضور مدیر پسماند استان، فرماندار، بخشدار مرکزی و ۳۹ نفر از دهیاران بخش مرکزی نکا برگزار شد، افزود:

در سایه همت دهیاران با اجرای طرح تفکیک در حال حاضر تولید زباله به عنوان یک فرصت تلقی می‌شود.

روزانه ۱۴ تن زباله در بخش مرکزی نکا تولید می‌شود و پیش بینی می‌کنیم با اجرای صحیح طرح تفکیک زباله از مبداء تا ۴۰ درصد کاهش تولید زباله در این بخش را داشته باشیم.

 

*** ضرورت فرهنگ سازی برای طرح

 

وی با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در بین مردم به ویژه دانش آموزان افزود:

آموزش مهم ترین مولفه در اجرای صحیح طرح تفکیک زباله از مبدا است.

بر این اساس از مدیریت پسماند استان انتظار داریم به مقوله آموزش در سطح مدارس توجه شود.

 

*** لزوم مشارکت خانواده‌های روستایی

 

اصغریان با اشاره به اینکه بخش مرکزی شهرستان نکا به عنوان تنها شهری است که دارای مرکز دپوی روستایی است، خاطرنشان کرد:

انتظار داریم دهیاران با مشارکت جدی خانواده ها و اهالی شریف روستاها با فرهنگ سازی مناسب و لحاظ ابزارهای تشویقی در جهت اجرای بهتر طرح تفکیک زباله از مبدا و مدیریت بهینه و رفع مشکلات اقدام کنند.

 

به گزراش خبرگزاری روستا، همچنین مقرر شد فرمانداری شهرستان نکا با همکاری مدیریت پسماند استان، طرح کاهش حجم زباله در کلیه روستاهای بخش هزار جریب و مرکزی را با برنامه زمانبندی اجرا نماید.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه