کد خبر:93695
پ
نجفی
در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر انجام شد:

بازدید مدیرکل امور روستایی وشوراهای استانداری قزوین از غرفه خبرگزاری روستا

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر از غرفه خبرگزاری روستا بازدید کرد.

مدیرکل امور ورستایی و شوراهای استانداری قزوین در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر از غرفه خبرگزاری روستا بازدید کرد.

 

*** بازدید از غرفه خبرگزاری روستا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، نجفی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر، با حضور در غرفه خبرگزاری روستا ، اظهار داشت:

استان قزوین دارای ۸۲۳ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۶۳۰ روستا تحت پوشش نهاد دهیاری هستند.

اتفاقی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است، توجه ویژه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به مناطق روستایی و ایجاد اشتغال در روستاها است. بدین منظور تسهیلاتی متنوع و مختلفی برای روستاها اختصاص داده شده است.

 

*** طرح‌های اشتغال روستایی استان قزوین

 

وی در خصوص طرح‌های اشتغال روستایی استان قزوین، خاطرنشان کرد:

از محل تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی با بنیاد علوی و بانک سینا، تسهیلات ۷۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

از محل طرح ملی ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی نیز تا کنون حدود ۵۸۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان و تعهد ایجاد اشتغال برای ۱۹۲۹ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده است.

 

*** همایش روز ملی روستا و عشایر

 

نجفی با اشاره به ۵ سال برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر، تصریح کرد:

همایش روز ملی روستا و عشایر توسط معاونت توسعه روستایی برگزار می‌شود و امسال در پنجمین همایش شاهد دعوت از کارآفرینان و شرکت‌هایی هستیم که توانسته‌اند از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کرده و واحدهای تولیدی خود را به بهره‌برداری برسانند.

وی افزود: بخش کارگاه‌های همایش بسیار پربار برگزار شد، بطوریکه مطالبی که  کارآفرینان و مسئولان می‌بایستی از آن آگاهی پیدا کنند، ارائه شد.

 

*** تقدیر از خبرگزاری روستا

 

نجفی با تقدیر از خبرگزاری روستا ، اظهار داشت:

همواره از عدم وجود یک خبرگزاری مستقل و مخصوص روستاییان که بتواند مسائل و مشکلات و مطالبات به حق مردم روستا را انتقال دهد رنج می‌بردیم که خوشبختانه با تشکیل این خبرگزاری، روستاییان می‌توانند صدای خود را به گوش مسئولان رسانده و مشکلات روستاهای خود را برطرف کنند. 

از طرفی با وجود خبرگزاری روستا، برنامه‌ها و سیاست‌های دولت برای مردم روستا بهتر تبیین می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا ، مدیرکل امور روستایی وشوراهای استانداری قزوین در پایان، گفت:

وجود این چنین خبرگزاری باعث می‌شود که در روستاها مسائل و مشکلات به درستی برای مسئولین انتقال داده شود و همچنین به جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در فرصت‌ها و مزیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در مناطق روستایی است کمک کرده و باعث شنیده شدن صدای روستاییان و انتقال پیام و گزارش اقدامات انجام شده توسط دولت محترم برای روستا خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه