کد خبر:91574
پ
سامانه سیب

جزئیات فعالیت سامانه سیب

رئیس مرکز مدیریت شبکه‌ وزارت بهداشت با اشاره به ثبت نام روزانه ۳۰ هزار نفر در سامانه سیب ، درباره فعالیت این سامانه توضیحاتی را ارائه داد. 

رئیس مرکز مدیریت شبکه‌ وزارت بهداشت با اشاره به ثبت نام روزانه ۳۰ هزار نفر در سامانه سیب ، درباره فعالیت این سامانه توضیحاتی را ارائه داد. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، محمد شریعتی درباره فعالیت سامانه یکپارچه بهداشت یا «سیب» اظهار داشت:

سامانه سیب کل خدمات حوزه بهداشت را نمایش می‌دهد.

این سیستم به گونه‌ای است که هر کس با دسترسی شخصی خود اعم از وزیر، معاونت بهداشت و مدیران ارشد می‌توانند از خدمات واحدهای گوناگون مطلع شوند و برتمامی خدمات و فعالیت‌های زیر مجموعه‌های خود کنترل لازم را دارند.

 

*** ثبت نام روزانه ۳۰ هزار نفر در سامانه سیب

 

وی از ثبت نام روزانه ۳۰ هزار نفر در این سامانه خبر داد و افزود: 

در طول تقریبا یک سال، بیش از یک میلیارد خدمت به مردم عرضه شده است. این خدمات به طور روزانه، هفتگی و ماهانه در این سیستم قابل رویت است.

این سیستم فارسی زبان است، اما ورژن انگلیسی این سامانه نیز برای انگلیسی زبان‌ها در دسترس است.

 

*** ارزیابی خدمات ارائه شده در سامانه سیب

 

رئیس مرکز مدیریت شبکه‌ وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در سامانه سیب ارزیابی خدمات دهی به بیماران درنظر گرفته شده است، تصریح کرد:

 هر فرد ایرانی زمانی که به مراکز بهداشت مراجعه می‌کند، مشخصات خدماتی که به او ارائه می‌شود، در سامانه سیب ثبت می‌شود و بعد از آن پیامک ارزیابی خدمت برای وی ارسال می‌شود.

 هدف از این کار ارزیابی خدمت ارائه شده به وی است.

در این راستا میزان رضایتمندی فرد را می‌سنجیم و در صورت نارضایتی فرد از نوع خدمت، با او تماس گرفته می‌شود و علت نارضایتی او را جویا می‌شویم و درصدد رفع مشکل بر می‌آییم.

به عنوان مثال در تاریخ یکم فروردین ماه سال ۹۷، حدود ۲۹میلیون نفر را ارزیابی کردیم و حدود ۹۶ درصد از این جمعیت از خدماتی که دریافت کردند راضی و حدود ۳.۴ دهم درصد ناراضی بودند.

تمامی علل نارضایتی این تعداد بررسی شده است و در جهت افزایش میزان رضایتمندی تلاش می‌شود.

 

*** طراحی نظام پرداخت در سامانه سیب

 

شریعتی با اشاره به اینکه در سامانه سیب نظام پرداخت نیز در نظر گرفته شده است افزود:

نظام پرداخت این طرح بسته به میزان عملکرد و کیفیت خدمات خدمت دهنده، طراحی شده است.

سقف نظام پرداخت بسته است و خدمت دهنده بنا بر میزان عملکردش پول دریافت می‌کند. اگر ارائه دهنده خدمت،  اطلاعات غلط را وارد کند، برای بار اول ۱۵ درصد از میزان پرداختی وی کسر می‌شود و اگر برای بار دوم این موضوع تکرار شود ۳۰ درصد از میزان دریافتی کسر و اگر بار سوم این اتفاق افتد، علاوه بر پرداخت جریمه، اخراج می‌شود.

 ما در این سیستم برای دستیابی به شاخص‌های متفاوت، سیستم پاداش و جریمه را در پرداختی‌های خود داریم. پرداخت ما به صورت ماهیانه تخصیص یافته است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس مرکز مدیریت شبکه‌ وزارت بهداشت در پایان با اشاره به فعالیت ۱۱۰ هزار نفر در خانه‌های بهداشت گفت:

حدود ۹۹ هزار نفر طی چند روز اخیر ارائه دهنده خدمت بودند، که ما با وارد کردن کد ملی آن‌ها از محل خدمت، نوع خدمت و تعداد خدماتی که انجام می‌دهند، مطلع هستیم.

همچنین اطلاعات کافی درباره کیفیت عملکرد و میزان رضایتمندی بیماران از آن از خدمتی که دریافت کرده‌اند، را داریم. بر اساس همین اطلاعات، میزان پرداختی ارایه دهندگان خدمت مشخص می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه