کد خبر:91400
پ
رضوی قزوین
معاون توسعه روستایی خبر داد

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان وام با کارمزد ۸ درصد به روستاییان استان قزوین

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان وام با کارمزد ۸ درصد از محل صندوق بانک سینا به روستاییان استان قزوین خبر داد.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان وام با کارمزد ۸ درصد از محل صندوق بانک سینا به روستاییان استان قزوین خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در مراسم افتتاح کارخانه تولید قطعات از پیش ساخته ساختمانی در قزوین اظهار داشت:

در این کارخانه با تولید قطعات از پیش ساخته ساختمانی، علاوه بر افزایش مقاومت ساختمان، سرعت عمل نیز افزایش یافته و هزینه‌های ساختمان کاهش می‌یابد.

رضوی در رابطه با تسهیلات دولتی اعطا شده به این پروژه گفت:

مبلغ دو و نیم میلیارد تومان وام با کارمزد ۸ درصد به این پروژه اختصاص پیدا کرده است و اگر در این استان پروژه بهتر و بزرگتر دیگری تعریف نشده باشد، مبلغ تخصیصی به ۴ میلیارد تومان هم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت توسعه روستایی در توسعه اشتغال روستاها اظهار داشت:

طرح‌های اشتغال پایدار در روستاهای کشور به سبب رشد پایدار اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و عدم مهاجرت روستاییان به شهرها از طرح‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است.

 

*** اختصاص ۲۵ میلیارد تومان وام با کارمزد ۸ درصد 

 

رضوی افزود: روستاییان استان‌های غیر مرزی مانند قزوین  دو نوع وام با کارمزدهای ۶ درصد و ۸ درصد دریافت می‌کنند.

امسال ۲۵ میلیارد تومان وام با کارمزد ۸ درصد با یک سال تنفس و ۵ سال بازگشت سرمایه از محل صندوق بانک سینا به روستاییان این استان پرداخت شده است.

از سال گذشته نیز مبلغی با کارمزد ۶ درصد از محل اشتغال پایدار روستایی به این استان اختصاص پیدا کرده است که برخی از پروژه‌ها تا ۳ سال دوره تنفس و مشارکت و ۶ سال دوره بازپرداخت دارند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی در پایان با تاکید بر اینکه برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی سند ملکی یا مسکونی، سفته و سند محل اجرای پروژه می‌تواند به عنوان وثیقه به بانک ارائه شود، افزود:

بانک‌ها حق ندارند سند ملکی روستاییان را رد بکنند و اگر بانکی سند ملکی روستاییان را نپذیرفت، فرد متقاضی می‌تواند به فرمانداری شهرستان یا استانداری مراجعه کرده و یا با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ارتباط باشد تا با آن بانک به عنوان متخلف برخورد شود.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه