کد خبر:90490
پ
جوانان روستا
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری:

نمی‌توان با سیاست‌های قدیمی، جوانان روستایی را به ماندن در روستاها ترغیب کنیم

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با انتقاد از سیاست‌های قدیمی در زمینه اشتغال روستایی از ضرورت ارائه طرح‌های روزآمد برای اشتغال جوانان روستایی گفت. 

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با انتقاد از سیاست‌های قدیمی در زمینه اشتغال روستایی از ضرورت ارائه طرح‌های روزآمد برای اشتغال جوانان روستایی گفت. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد:

بیکاری موجود در روستاها سبب شده است تا شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها باشیم، بطوریکه طبق آمار، ۶۰ درصد از جمعیت حاشیه نشین شهرها را روستاییان تشکیل می‌دهند.

*** ضرورت تامین شغل مناسب برای جوانان روستایی

 

رضوی افزود: با ایجاد بسترهای مورد نیاز می‌توانیم علاه بر تامین شغل مناسب برای جوانان روستایی، زمینه اشتغال پایدار روستایی را فراهم کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه در گذسته خدمت رسانی خوبی به روستاییان در زمینه تامین برق و آب و احداث جاده و اسفالت صورت گرفته است، نیاز اصلی روستاییان را در تامین شغل مناسب برشمرد و افزود:

اگر در سال‌های گذشته به اجرای طرح‌های اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستاییان، مخصوصا جوانان روستایی توجه بیشتری می‌کردیم، اکنون شاهد مهاجرت مردم  روستاها و تخلیه سکونت‌گاه‌های روستایی نبودیم.

 

*** افزایش تعداد جوانان روستایی تحصیلکرده

 

رضوی با اشاره به اینکه طبق آمار، در هر ۵ خانوار روستایی حداقل یک تحصیلکرده وجود دارد، تصریح کرد:

نمی‌توان با طرح‌های چند دهه قبل و سیاست‌های قدیمی، جوانان روستایی را به ماندن در روستاها ترغیب کنیم.

کسب و کارهای قدیمی دیگر برای جوانان روستایی جذابیت و نفع مالی مناسبی ندارد. لذا ضروری است از طرح‌های به روز و دارای توجیه اقتصادی برای توسعه اقتصادی روستاها استفاده کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در پایان با اشاره به اینکه  ۳۰ درصد منازل و ۷۰ درصد زمین‌های کشاورزی روستایی فاقد سند مالکیت هستند، افزود:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت در جهت حمایت دولت از کسب و کارهای روستایی است و به منظور تسهیل در پرداخت این تسهیلات، شرط داشتن سند مالکیت در این بخش‌ها برداشته شده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه