کد خبر:90497
پ
سفر گلستان
معاون توسهه روستایی ریاست جمهوری خبر داد

اعتبار ۱٫۵ میلیارد تومانی برای جاده‌سازی و آبرسانی به روستاهای محروم

۱۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صرف کمک به جاده‌سازی و آبرسانی به روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته می‌شود.

۱۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صرف کمک به جاده‌سازی و آبرسانی به روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، سیدابوالفضل رضوی در حاشیه بازدید از کشتگاه خورشیدی در روستای دوزاولوم بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس افزود:

در صورت اختصاص کامل این مبلغ، هزار میلیارد ریال در حوزه اشتغال به ویژه پرداخت مابه التفاوت کارمزد ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

 

*** ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار جاده‌سازی و آبرسانی روستایی

 

وی گفت: بقیه اعتبارات امسال معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که ۱۵۰۰ میلیارد ریال است صرف کمک به جاده‌سازی و آبرسانی به روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته می‌شود.

رضوی اضافه کرد: در حوزه جاده‌سازی و آبرسانی، دو وزارتخانه راه و شهرسازی و نیرو نیز اعتبارات ویژه دارند که از آن هم استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه امسال برای آبرسانی به روستاها، ۳۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده که با احتساب ۴۰ هزار ریال به ازای هر دلار، مبلغ ریالی این اعتبار به ۱۲ هزار میلیارد ریال بالغ می‌شود.

 

*** جاده‌های روستایی با عمر بالای ۳۰ سال 

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآور شد:

بسیار از جاده‌های روستایی کشور با عمر بالای ۳۰ سال نیاز به بهسازی و تعریض دارند و لازم است اعتبارات ویژه ای به این بخش اختصاص یابد.

 در این بازدید که فرماندار ویژه گنبدکاووس و مدیر کل امور روستایی استانداری گلستان نیز حضور داشتند، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از نخستین کشتگاه خورشیدی در منطقه مرزی گنبدکاووس که در امر خشک کردن میوه به صورت ارگانیک فعالیت می‌کند، بازدید کرد.

مرحله اول این مجموعه که شامل کشتگاه خورشیدی و خشک کردن میوه‌ها است، ظرفیت تولید سالانه ۱۹۴ تن میوه خشک ارگانیگ را دارد که ۹۰ درصد آن صادر می‌شود و با هزینه ۶۷ میلیارد ریال و اشتفالزایی ۱۲۰ نفر، بهار امسال افتتاح شد.

مرحله دوم این مجموعه که تولید برق خورشیدی به مقدار ۲۰۰ کیلووات برق مورد نیاز این مجموعه است در زمینی به مساحت ۴۲ هزار متر مربع با هزینه ۲۵ میلیارد ریال در دست احداث است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در سفر خود به مناطق شرقی استان گلستان، از برخی از روستاهای شهرستان های رامیان، آزادشهر، کلاله و مراوه تپه نیز بازدید کرد و بویژه مسائل و مشکلات حوزه آب و جاده‌سازی روستایی را مورد بررسی قرار داد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری ایرنا
ارسال دیدگاه