عکاس :
پ

معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در نشست خبری رادیو گفت و گو (گزارش تصویری)

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با حضور در نشست خبری رادیو گفت و گو، ضمن تکذیب خبر توقف پرداخت وام اشتغال روستایی در سامانه کارا، اشتغال روستاییان را اصلی‌ترین برنامه معاونت توسعه روستایی معرفی کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با حضور در نشست خبری رادیو گفت و گو ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، اظهار کرد:

مساله سرمایه انسانی، موضوعی مهم در توسعه روستایی محسوب می‌شود که متاسفانه این سرمایه عظیم روستایی کمتر مورد توجه قرا گرفته است.

سید ابوالفضل رضوی در ادامه خاطرنشان کرد:

در این راستا با شناخت کارآفرینان روستایی و سازمان‌های مردم نهاد برای توسعه روستاها، کارهای عملیاتی بسیاری از جمله تشکیل استارت آپ‌ها، کمک به کارآفرینان روستایی برای فروش کالاهای روستا و مشورت به روستاها در مورد نحوه استفاده از سرمایه‌های روستایی، در بسیاری از استان‌ها انجام شده است.

 

*** تکذیب خبر توقف پرداخت وام اشتغال روستایی

 

رضوی در ادامه با تکذیب خبر توقف پرداخت وام اشتغال روستایی در سامانه کارا، تصریح کرد:

به منظور بازبینی و رفع اشکالاتی که از سوی کارآفرینان و مسئولین سایر دستگاها از سامانه کارا مطرح شده بود، این سامانه به طور موقت بسته شده بود که با تلاش همکاران معاونت توسعه روستایی این اشکالات برطرف شده و سامانه کارا هم‌اکنون در حال ارائه خدمات می‌باشد.

 

 

*** مسئله اشتغال روستاییان، اصلی ترین برنامه معاونت توسعه روستایی

 

 

رضوی در ادامه نشست خبری خود در رادیو گفتگو با اشاره به اینکه اشتغال یک مساله فرهنگی، امنیتی و انسانی است، تاکید کرد:
اصلی‌ترین برنامه معاونت توسعه روستایی، مسئله اشتغال روستاییان است.

 

 

*** اشتغال، دلیل اصلی مهاجرت روستائیان

 

 

رضوی با انتقاد از رویکرد قبلی مسئولان در زمینه توسعه روستاها، اظهار کرد:

خدمات رسانی به روستاها در گذشته، بیشتر بصورت کالبدی و در قالب طرح‌هایی از جمله ساخت مدرسه، لوله کشی آب شرب، و خانه بهداشت و.. بود.
در حال حاضر نیز ۹۹٫۹ درصد از روستاهای ما برخوردار از نعمت برق هستند و وضعیت برخی جاده‌های روستایی بهتر شده است، اما باوجود اینکه برخی از روستاهای ما از خدمات خوبی بهره‌مند شده‌اند، شاهد مهاجرت روستاییان از برخی روستاهای برخوردار هستیم.
رضوی دلیل این مساله را عدم توجه به اشتغال روستاییان دانست و افزود:
در بررسی‌های میدانی صورت گرفته مشخص شد، ۶۰ درصد از علل مهاجرت روستاییان به خاطر نبود شغل مناسب برای فرزندان تحصیل کرده‌اشان و همچنین نبود درآمد مکفی برای خانوارهای روستایی است.

 

 

در ادامه می‌توانید گزارش تصویری این نشست را مشاهده فرمایید

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه