کد خبر:89439
پ
چگنی
مدیرکل منابع طبیعی لرستان:

علت آتش‌سوزی ‌چگنی مشخص شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از بازداشت عاملان آتش‌سوزی اخیر شهرستان چگنی خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از بازداشت عاملان آتش‌سوزی اخیر شهرستان چگنی خبر داد.

 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، شیرزاد نجفی با اعلام این خبر گفت:

یک فقره آتش‌سوزی در کوه زنگور شهرستان چگنی گزارش شد که با حضور و هوشیاری به‌موقع دیده‌بانان عوامل حریق شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی شهرستان چگنی عوامل آتش‌سوزی دستگیر و هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری به اعلام دلیل حریق اشاره کرد و گفت:

انجام عملیات جوشکاری بر روی دکل‌های فشارقوی برق ‌و بی‌مبالاتی پیمانکار مربوط به مرمت دکل‌ها ‌و عدم رعایت موارد ایمنی بر اثر جرقه جوشکاری و وزش باد موجب حریق شد.

نجفی تصریح کرد: قسمتی از مراتع و جنگل‌های شهرستان چگنی بر اثر این آتش‌سوزی طعمه حریق گردید که با تلاش و حضور به‌موقع کارکنان منابع طبیعی ‌یگان حفاظت دیده‌بانان نیروهای مردمی و بسیج آتش‌سوزی کاملاً مهار شد.

 

*** عدم رعایت موارد ایمنی, عامل آتش‌سوزی

 

وی در ادامه بیان کرد: توپوگرافی خاص منطقه و شیب تند بالای اراضی موجب شد در قسمتی از منطقه اطفاء شده آتش‌سوزی دوباره رخ دهد که بار دیگر با حضور به‌موقع کارکنان منابع طبیعی یگان حفاظت نیروهای مردمی و همکاری خوب فرمانداری شهرستان چگنی آتش‌سوزی کاملاً مهار شد.

نجفی گفت: باتوجه به وضعیت منطقه، نیاز است نیروها پس از اطفاء حریق، ۴۸ ساعت در منطقه مستقر باشند، در حال حاضر نیروهای منابع طبیعی و دیده‌بانان در منطقه حضور دارند و بر حریق کاملاً مهارشده نظارت دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از مردم خواست با توجه به پوشش انبوه علف‌های خشک، با رعایت نکات ایمنی از برافروختن هرگونه آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در پایان با قدردانی از مردم که همیشه و در همه حال در کنار کارکنان منابع طبیعی حضور دارند، افزود:

از هم استانی‌ها تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه حریق سریعاً با تلفن ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه