کد خبر:89408
پ
خشکسالی
رئیس شورای سیاست‌گذاری ششمین کنفرانس مهندسی سیلاب:

خشکسالی و کم آبی دیگر بحران نیست، بلکه همزاد ما است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب اعلام کرد، خشکسالی و کم آبی امروزه دیگر بحران نیست، بلکه همزاد و همراه ما است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب اعلام کرد، خشکسالی و کم آبی امروزه دیگر بحران نیست، بلکه همزاد و همراه ما است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، رئیس شورای سیاست‌گذاری ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب سیل را بخشی از مدیریت منابع آب کشور دانست و افزود:

هم زیستی با سیلاب، بایستی به عنوان یک هدف در پیش روی ما قرار بگیرد.

وی یادآور شد: در طی سه سال اخیر به طور متوسط کشور هر هشت روز یکبار با حوادثی همچون سیلاب ، زلزله، طوفان، غبار و ریزگرد و… به صورت پیاپی مواجه شده است.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه با رویکرد جدید وزارت نیرو ریل گذاری جدیدی در حوزه مدیریت مصرف و تقاضا رخ داده است، عنوان کرد:

هم اکنون این فرصت ایجاد شده است تا با اتکا به توان داخلی و روحیه جهادی یک فصل و رویش جدید در مجموعه وزارت نیرو ایجاد کنیم.

 

*** کم آبی دیگر بحران نیست و سیلاب روی دیگر آن است

 

رئیس کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات دریایی، آب، برق و فاضلاب خاطرنشان کرد:

ما دیگر نمی‌توانیم شرایط تولید منابع را به این شکل ادامه دهیم. خشکسالی و کم آبی امروزه دیگر بحران نیست و همزاد و همراه ماست و سیلاب نیز روی دیگر آن است و باید با آن همزاد شویم.

همچنین در این مراسم عباس جزایری، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و دبیرکل ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب، با تاکید بر اینکه سیل و خشکسالی دو روی یک سکه هستند، گفت:

در کشور خشک ما به دلیل کمبود پوشش گیاهی، از بین مراتع و… راه برای سیلابی کردن کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و دبیرکل ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب، تصریح کرد:

عدم رعایت توسعه شهری، توسعه بی‌رویه و گرفتن آب راه‌ها مسیرهای سیلابی را باریک تر کرده و در زمان وقوع بارش و به تبع آن افزایش دبی آب باعث بروز سیلاب و ایجاد خسارت می‌شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه