کد خبر:88798
پ
رضوی
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور :

معافیت مالیاتی برای هر واحد اشتغال پایدار در روستاها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، ایجاد هر واحد اشتغال پایدار در روستاها، به‌ مدت پنج سال و مناطق محروم به‌ مدت ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند .

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، هر واحد اشتغال پایدار در روستاها، به‌ مدت پنج سال و مناطق محروم به‌ مدت ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند .

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، سید ابوالفضل رضوی در نشست شورای اداری استان خراسان رضوی اظهار کرد:

بر اساس سیاست‌های بالا دستی نیازمند ایجاد سالانه ۳۰۸ هزار شغل در روستاها هستیم.

وی گفت: ۷۰ درصد روستائیان از داشتن سند ملکی و ۳۰ درصد نیز از داشتن سند مسکونی محروم‌اند که این امر هم راستا با سیاست‌های توسعه روستاها نیست.

***تولید ۹ میلیون تن گندم در روستاها

وی به تولید ۹ میلیون تن گندم در روستاها اشاره کرد و گفت: هر کیلو گرم گندم حدود ۱۳ هزار ریال خریداری می‌شود و این خریدها حجم عظیم از گردش مالی را در روستاها بوجود می‌آورد.

رضوی افزود: این در حالی است که از فعالیت بانک‌ها در این واحدهای تولیدی خبری نیست یعنی تولیدات متعلق به روستا اما اقتصاد آن متعلق به شهرهاست.

*** مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی

وی بافت‌های قدیمی روستا را ظرفیتی برای ثروت آفرینی دانست و اظهار داشت: توسعه امری برنامه‌ای، هدفدار، تدریجی، جمعی، توقف ناپذیر و جامع به منظور بهبود کمی و کیفی زندگی افراد جامعه است.

وی گفت: ورود مردم در فعالیت‌های اقتصادی یکی از ابزارهای مهم ماندگاری، پویایی و شادمانی است لذا توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که با مشارکت مردم همراه باشد.

*** کاهش ۳٫۶ درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نرخ بیکاری در این استان طی بهار سال جاری ۱۰٫۷ درصد بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳٫۶ درصد کاهش داشت.

علیرضا رشیدیان افزود: در این مدت نرخ مشارکت اقتصادی استان ۱٫۸ درصد کاهش داشته و نرخ متقاضیان کار استان نیز کمی کاهش یافته و متعادل‌تر شده است.

وی اظهار داشت: این موفقیت‌ها مرهون عملکرد فعالان اقتصادی استان است که امیدبخش رسیدن به نرخ بیکاری هفت درصد است.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه