کد خبر:66459
پ
بچه ماهی
سرپرست شیلات خوزستان:

تولید ۲۶ میلیون لارو ماهیان بومی در خوزستان

سرپرست شیلات خوزستان از تولید ۲۶ میلیون قطعه لارو ماهیان بومی در مرکز تکثیر شهرستان دشت آزادگان در خوزستان خبر داد.

سرپرست شیلات خوزستان از تولید ۲۶ میلیون قطعه لارو ماهیان بومی در مرکز تکثیر شهرستان دشت آزادگان در خوزستان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «نبی الله خون میرزایی» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برخی دیگر از ماهیان بومی خوزستان همچون ‘بنی’ و ‘شیربت’ نیز هم‌اکنون در مرکز تکثیر و تولید ماهیان بومی دشت آزادگان در دست تکثیر است. میرزایی اعلام کرد: تولید و تکثیر این میزان لارو‌، به منظور حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان بومی استان خوزستان و تداوم اشتغال صیادان‌، تکثیر مصنوعی گونه‌های متنوع ماهیان بومی استان خوزستان به روش‌های علمی انجام شد.

 

*** ذخایر ارزشمند ماهیان بومی استان خوزستان

 

به گفته وی تکثیر و تولید ماهیان بومی از گونه‌های ماهی عنزه، برزم و گطان بوده است که به تدریج در تالاب‌ها‌، رودخانه‌های و برکه‌های استان رهاسازی خواهد شد و بخشی نیز به پرورش دهندگان آبزیان تحویل داده می‌شود. 

 

مرکز تکثیر ماهیان بومی دشت آزادگان در ۴۰ کیلومتری جاده اهواز – سوسنگرد با هدف حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند ماهیان بومی استان خوزستان راه‌اندازی شده و تحت نظارت اداره کل شیلات این استان فعالیت می‌کند. در استان خوزستان سالانه حدود ۷۰هزار تن انواع ماهیان گرمابی تولید می‌شود که از این نظر مقام اول تولید و پرورش ماهیان گرمابی را در کشور دارد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا،‌ گفته می‌شود امسال به دلیل خشکسالی و کمبود آب‌، آبزی پروران خوزستانی برای تامین آب مورد نیاز استخرهای پرورش ماهی با مشکل رو‌به‌رو هستند.

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه