کد خبر:66354
پ
۲۰۹۴۰۳۱
رئیس بنیاد مسکن سبزوار:

مقاوم‌سازی ۴۰۲ مسکن روستایی در خراسان رضوی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار از مقاوم‌سازی ۴۰۲ مسکن روستایی در غرب خراسان رضوی خبر داد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار از مقاوم‌سازی ۴۰۲ مسکن روستایی در غرب خراسان رضوی خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «سید مجید نجاتی» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: برای مقاوم‌سازی این واحدهای مسکونی ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد.

 

*** تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به روستاییان خراسان رضوی

 

وی سقف این تسهیلات را ۱۸۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۵ساله و کارمزد پنج درصد اعلام و بیان کرد: از ۴۰۲ واحد ۱۹۲ واحد مسکن روستایی در سبزوار، ۱۱۸ واحد در خوشاب و ۹۲ مسکن روستایی در داورزن مقاوم‌سازی شده‌اند. او ادامه داد: هم‌اکنون نیز ۵۷۶ فقره تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به روستاییان این مناطق تخصیص یافته که در مرحله معرفی به بانک و شروع عملیات ساخت قرار دارند.

 

وی گفت: طرح‌‌های توسعه و مقاوم‌سازی خانه‌‌های روستاییان با هدف ساخت مسکن مقاوم و بادوام و جلوگیری از مهاجرت انجام می‌‌شود. از ابتدای آغاز طرح مقاوم‌سازی در سال ۱۳۸۴تاکنون ۱۰ هزار و ۹۳۵ واحد مسکونی روستایی با اعتبار هزار و ۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان‌ها مقاوم‌سازی شده و ۱۰ هزار و ۷۶۸ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار افزود: طی این مدت مقاوم‌سازی هشت هزار و ۸۱ واحد مسکونی به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، ۷۸ هزار نفر در قالب ۱۹۰ روستا جمعیت روستایی شهرستان سبزوار را تشکیل می‌دهند. همچنین جمعیت روستایی شهرستان خوشاب ۳۳ هزار و ۴۰۰ نفر است که در ۶۱ روستا زندگی می‌کنند. شهرستان داورن نیز دارای ۴۰ روستا با جمعیت ۱۸ هزار نفر است. مرکز شهرستان‌های داورزن، سبزوار و خوشاب به ترتیب در فاصله ۳۱۰‌، ۲۳۰ و ۲۰۰ کیلومتری غرب خراسان رضوی قرار دارند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه