کد خبر:66315
پ
ROUSTA WEATHER
آب و هوای کشور در هفته آینده:

سامانه بارشی در مناطق وسیعی از کشور در هفته آینده

امروز سامانه بارشی تقویت شده و در مناطق وسیعی از شمال غرب تا جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، بخش‌هایی از مرکز و حتی جنوب کشورمان را در برخواهد گرفت.

امروز سامانه بارشی تقویت شده و در مناطق وسیعی از شمال غرب تا جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، بخش‌هایی از مرکز و حتی جنوب کشورمان را در برخواهد گرفت.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، به نقل از سروش، با تقویت این سامانه بارشی شاهد بارش‌های قابل توجهی خواهیم بود که اوج این بارش‌ها در قلب کشورمان اتفاق خواهد افتاد.

 

*** سامانه بارشی تقویت شده در مرکز کشور
 

در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از استان مرکزی و جنوب استان همدان بارش‌ها شدید خواهد بود.

 

کارشناسان برای این مناطق علاوه بر بارش باران، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و حتی وقوع پدیده تگرگ پیش‌بینی کردند.

 

این پدیده‌های جوی می تواند منجر به وقوع سیلاب و خسارت به این مناطق شود.

 

*** سامانه بارشی از امشب در بخش‌های شمالی
 

در بخش‌هایی از استان اصفهان و استان‌های جنوبی کشورمان از جمله فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان و حتی خراسان جنوبی هم همین شرایط بارشی البته با شدت کمتر پیش بینی می شود.

 

احمدی ادامه داد: در بخش‌هایی از استان‌های یزد، فارس و کرمان هم بارش‌های نسبتا شدیدی پیش بینی می شود. بارندگی در بخش‌های شمالی تر، از امشب شروع می شود و برای فردا شدت می گیرد.

 

طبق پیش‌بینی این کارشناس هواشناسی در استان‌هایی مثل اردبیل، گیلان، مازندران و با شدت کمتر در استان گلستان هم شاهد بارش  خواهیم بود.

 

*** سامانه بارشی و هشدار به مناطق غربی کشور
 

با توجه به اوج گرفتن بارش‌ها در غرب کشور برای امروز، در این زمینه اخطار هم صادر شده چرا که وقوع پدیده تگرگمی‌تواند به محصولات کشاورزی و باغی در این مناطق خسارت وارد کند و رعد و برق هم می‌تواند خطرناک باشد.

 

*** سامانه بارشی و خودداری از سفر به استان‌های غربی
 

به گفته کارشناسان، حتما مراقب این شرایط باشید و از سفر به استان‌های غربی برای سه روز آینده خودداری کنید و در صورت لزوم هم احتیاط لازم را به عمل آورید.

 

*** هوای نسبتا سرد در آغاز هفته آینده
 

نکته قابل توه برای برای باغداران و کشاورزان:

 

از جمعه و به خصوص ابتدای هفته آینده با نفوذ هوای نسبتا سرد به بخش‌های شمالی و غربی کشورمان کاهش محسوس دما اتفاق می‌افتد.

 

به همین دلیل روزهای ابتدایی هفته آینده روزهای نسبتا سردی را در پیش داریم که باغداران و کشاورزان باید مدیریت دمایی را برای محصولات کشاورزی و باغی خود انجام دهند.

 

*** از تردد در کنار دکل‌های فشار قوی خودداری شود
 

با توجه به شرایط وزش باد شدید توصیه می‌شود:

 

از تردد غیرضروری در کنار دکل‌های فشار قوی انتقال نیرو حتما خودداری شود تا کسی دچار خسارت نشود.

 

*** سامانه بارشی قابل توجه در یکشنبه و دوشنبه در پایتخت
 

کارشناسان هواشناسی آغاز بارندگی در پایتخت را برای هفته آینده پیش‌بینی کردند. به خصوص برای یکشنبه و دوشنبه بارش قابل توجهی پیش‌بینی می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، به نقل از سروش، امروز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، آسمان نیمه ابری است و در گرم ترین زمان به نظر نمی رسد که از حدود ۲۲ یا ۲۳ درجه بیشتر باشد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری سروش
ارسال دیدگاه