کد خبر:65956
پ
kala-irani-3
فرماندار گرگان:

دستگاه‌ها بهره‌مندی از کالای ایرانی را عملیاتی کنند

فرماندار گرگان بر استفاده از نوروزگاه کنونی گرگان در محل سایت استانداری برای برپایی بازارچه صنایع دستی در حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.

فرماندار گرگان بر استفاده از نوروزگاه کنونی گرگان در محل سایت استانداری برای برپایی بازارچه صنایع دستی در حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «سید عباس حسینی» در نشست شورای اداری شهرستان، اظهار کرد: پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از کالای ایرانی، مسئولیت همه بخش‌ها و دستگاه‌ها و مردم را دو چندان کرده و باید اجرایی شود. وی به سفر گردشگران نوروزی به گرگان نیز اشاره کرد و افزود: با استفاده کامل از ظرفیت‌های گردشگری مرکز استان گلستان در جذب و اقامت مسافران فاصله داریم و سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ‌سازی و بهره‌مندی از توانمندی حوزه طبیعی و آثار تاریخی منطقه باید دو چندان شود.

 

*** آمادگی سپاه گرگان برای اجرایی شدن حمایت از کالای ایرانی

 

فرماندار گرگان پیشنهاد داد که نوروزگاه‌ها در سال‌های آینده در مجموعه‌های واقع در بافت تاریخی شهرستان نیز اجرایی شود. رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان گفت: این شهرستان در تعطیلات نوروز رتبه سوم کشوری را در پذیرش مسافران و گردشگران کسب کرد. یاسر قندهاری اظهار کرد: این شهرستان در تعطیلات نوروز با جذب ۶۱۱ هزار و ۹۰۹ نفر و رشد ۵۰ درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل، رتبه اول اقامت مسافر و گردشگر را در میان شهرستان‌های گلستان داشت.

 

فرمانده سپاه گرگان نیز گزارشی از اعزام کاروان‌های راهیان نور ارائه کرد و گفت: امسال یک‌هزار و ۷۹۷ نفر به عنوان زائر از این شهرستان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند. سرهنگ سیدعلی مهاجر افزود: از این تعداد ۹۴۸ نفر بانوان بودند. وی همچنین با اشاره به شعار امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی، گفت: سپاه گرگان آمادگی دارد برای اجرایی شدن این نامگذاری، ظرفیت‌های تبلیغاتی خود را در اختیار فروشندگان کالای ایرانی قرار دهد.

 

داود خسروی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گرگان هم گفت: در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در شهرستان انجام شده که می‌توان به صدور ۱۸ هزار جلد سند، مقاوم‌سازی ۱۵ هزار واحد مسکونی، تهیه طرح هادی برای ۱۰۰ روستا و عملیاتی شدن آن در ۷۵ روستای گرگان اشاره کرد. ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل در سال ۵۸ است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، گرگان به عنوان مرکز گلستان دارای ۴۸۰ هزار و ۵۴۱ نفر جمعیت در چهار نقطه شهری و ۱۰۰ روستا بوده که معادل ۲۶ درصد جمعیت استان می‌شود.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه