کد خبر:65458
پ
۲۲۸۹۵۴۴
معاون استاندار خراسان رضوی:

گازرسانی به روستاهای خراسان رضوی

معاون استاندار خراسان رضوی: امسال ۳۳۴ روستا در خراسان رضوی با مجموع جمعیت ۵۰ هزار و ۹ خانوار از مزایای شبکه گازرسانی بهره‌مند شدند.

معاون استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: امسال ۳۳۴ روستا در خراسان رضوی با مجموع جمعیت ۵۰ هزار و ۹ خانوار از مزایای شبکه گازرسانی بهره‌مند شدند. گازرسانی به ۳۱ روستای دیگر نیز تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود. کلنگ گازرسانی به ۳۶۵ روستا نیز بر زمین خورده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمد مقدوری» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: حجم اعتبار هزینه شده پروژه‌های مورد بهره‌برداری شده امسال نیز نسبت به پارسال ۱۳۰ درصد افزایش یافت. وی رشد پروژه‌ها را بیشتر بخاطر افزایش تعداد موارد گازرسانی، طرح‌های مخابرات و برنامه‌های بخش سلامت ذکر و بیان کرد: از نیمه سال ۱۳۹۲ تا پایان دهه فجر امسال ۹ هزار و ۶۸۶ پروژه با سرمایه ۱۶۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی بهره‌برداری شده‌اند. 

 

*** مهم‌ترین طرح‌های بهره‌برداری شده حوزه سلامت در خراسان رضوی

 

معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه به مهم‌ترین طرح‌های بهره‌برداری شده حوزه سلامت اشاره و بیان کرد: امسال ۴۸۸ دستگاه تخت بیمارستانی در این استان اضافه شد که ۱۶۰ تخت در بیمارستان اکبر مشهد، ۶۴ تخت در شهر فریمان، ۲۰۰ تخت در شهر گناباد، ۳۲ تخت در شهر خلیل آباد با اعتبار ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده‌اند.

 

وی همچنین گفت: ادامه مسیر خط دوم قطار شهری مشهد تا میدان شریعتی این شهر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. مقدوری به طرح راه‌آهن مشهد – گرگان نیز اشاره و بیان کرد: یکشنبه گذشته تفاهمنامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و یک شرکت چینی منعقد شد و ظرف پنج ماه آتی مقدمات آن به نتیجه می‌رسد. امیدواریم اواسط سال ۱۳۹۷ شاهد شروع عملیات اجرایی این خط آهن باشیم.

 

وی افزود: مطالعات راه آهن مشهد – زاهدان نیز اردیبهشت ۱۳۹۴ آغاز شده و دی ماه امسال قطعه یونسی به گناباد آن به طول ۵۰ کیلومتر کلنگ‌ زنی شد. عملیات خاکی پروژه راه آهن مشهد – فریمان – تایباد – دوغارون هم به پایان رسیده اما در بخشی از عملیات که مربوط به پل‌ها است با توجه به بدهی ۹۰ میلیارد ریالی به پیمانکاران نیازمند تامین اعتبار هستیم.

 

*** طرح راه آهن برقی مشهد – گلبهار

 

معاون استاندار خراسان رضوی به طرح راه آهن برقی مشهد – گلبهار نیز اشاره و بیان کرد: مصوبات آن از شورای اقتصاد گرفته شده و همچنین آزادراه مشهد – چناران – قوچان در همین مسیر با مشارکت ۷۰ درصدی آستان قدس و ۳۰ درصدی دولت امسال کلنگ زنی شد. وی در ادامه به مطالعات انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی کشور اشاره و بیان کرد: این مطالعات ۷۰ درصد پیشرفت کرده و برای سال آتی ردیف اعتباری آن در قانون بودجه سنواتی گنجانده شد. انتقال آب از ارتفاعات هزار مسجد نیز در جدول ۱۹ بودجه ۱۳۹۷ کل کشور گنجانده شده است.

 

مقدوری افزود: با اقدامات انجام شده خراسان رضوی سال آتی با مشکل جیره‌بندی آب مواجه نخواهد بود. برای انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سد دوستی به کلانشهر مشهد نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است. 

 

*** تولید برق در استان خراسان رضوی

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی میزان کنونی تولید برق را در این استان هزار مگاوات بیش از میزان مصرف اعلام و بیان کرد: نیروگاه‌های جدیدی هم در حال ساخت است از جمله نیروگاه ابن یمین سبزوار با ظرفیت ۵۴۵ مگاوات، سرمایه ۳۰۰ میلیون دلار و پنج درصد پیشرفت اجرا، نیروگاه ۵۴۵ مگاواتی راشد در تربت حیدریه با پیشرفت ۱۰ درصد و بخش بخار نیروگاه فردوسی با سرمایه‌‌گذاری ۴۰۰ میلیون یورو و پیشرفت ۴۲ درصد در کنار نیروگاه شمس سرخس و نیروگاه بادی خواف که در مجموع با سرمایه ۶۰ هزار میلیارد ریال در حال اجرا هستند.

 

وی همچنین گفت: هم‌اکنون بدون احتساب پروژه‌های ملی، بالغ بر چهار هزار پروژه در بخش‌های مختلف خراسان رضوی با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا قرا دارند. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استان خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۲ هزار و ۵۴۰ روستا است. این استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه