کد خبر:65126
پ
Apple-Harvest-1024×700-1-1024×700
مدیر کل تعاون روستایی آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی اولین استان تولید کننده سیب کشور

مدیر کل تعاون روستایی آذربایجان غربی اعلام کرد: از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب تولید شده در کشور بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در استان آذربایجان غربی تولید شده است.

مدیر کل تعاون روستایی آذربایجان غربی اعلام کرد: از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب تولید شده در کشور بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در استان آذربایجان غربی تولید شده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «شهریار حیدری» مدیر کل تعاون روستایی آذربایجان غربی اظهار داشت: نیمی از سیب مصرفی شب عید کشور توسط آذربایجان غربی تامین می‌شود.

 

*** تامین ۱۰ هزار تن سیب شب عید کشور از باغداران آذربایجان غربی

 

شهریار حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: با خرید ۱۰ هزار تن سیب شب عید کشور از باغداران آذربایجان غربی توسط دولت، استان تامین کننده نصف سیب شب کشور است. حیدری با اشاره به تامین میوه شب عید استان تصریح کرد: برای شب عید استان هزار و ۷۶۰ تن پرتقال و ۸۰۰ تن سیب خریداری شده است. مدیر کل تعاون روستایی این استان اظهار کرد: طرح تنظیم بازار از ۲۵ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ۹۷ در۴۶۰ مرکز توزیع در این استان و ۹۰ مرکز در ارومیه ادامه خواهد داشت.

 

وی استان را اولین تولید کننده سیب کشور دانست و گفت: از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب تولید شده در کشور بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در استان تولید شده و یک محصول استراتژیک در استان محسوب می‌شود.

 

استان آذربایجان غربی یکی از ۳۱ استان ایران است، که در منطقهٔ آذربایجان در شمال غربی این کشور قرار دارد و مرکز آن شهر ارومیه است. این استان با داشتن حدود ۱۰۰۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه که از شمالی‌ترین نقطه استان (مرز بازرگان) تا جنوبی‌ترین منطقه آن (بوکان) را به هم متصل می‌کند و از امکان ارتباطات زمینی مناسبی برخوردار است.این استان تنها استان ایران است که با ترکیه هم مرز است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا،‌ مدیر کل تعاون روستایی آذربایجان غربی به طرح خرید تضمینی سیب استان توسط دولت اشاره و در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ برای اولین بار خرید تضمینی سیب با هدف پایداری و تولید محصول شروع شد و از ۵۰ هزار تن خرید سیب صنعتی درجه ۳ در کشور نزدیک ۴۰ هزار تن سیب صنعتی یعنی ۹۳ درصد خرید از این استان است. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه