کد خبر:63496
پ
i3ndex
نماینده مجلس:

سواحل مکران، بهترین فرصت برای واردات دام زنده از کشورهای همجوار

واردات دام زنده از مرز دریایی چابهار از کشورهای همجوار که دارای گواهی های بهداشتی سازمان دامپزشکی ایران هستند سبب ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه می شود.

واردات دام زنده از مرز دریایی چابهار از کشورهای همجوار که دارای گواهی های بهداشتی سازمان دامپزشکی ایران هستند سبب ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه می شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران ، عبدالغفور ایران نژاد اظهار داشت: وجود مرز آبی و خاکی در سواحل مکران در محدوده چابهار و کنارک سیستان و بلوچستان یکی از بهترین فرصت ها برای واردات دام زنده از کشورهای همجوار است.
وی از مسئولان محلی، استانی و کشوری خواست برای رفع مشکلات بیکاری و کاهش فقر و ایجاد توسعه اقتصادی از تمام ظرفیت ها بهره گیرند تا در آینده نزدیک شاهد کاهش شدید بیکاری باشیم.
وی بیان کرد: بسیاری از کشورهای همجوار دارای شاخص ها و گواهی های بهداشتی سازمان دامپزشکی ایران هستند و نباید از فرصت های به دست آمده غافل باشیم تا کشورهای دیگر از این مزایا استفاده کنند.
وی افزود: مراحل اداری حمل دام زنده از طریق مرزهای دریایی در حال انجام است .

این امر پس از انجام مراحل قرنطینه و تاییدیه بهداشتی دام ها به شهرهای مورد هدف ارسال می شود.
نماینده مردم شهرستان های چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲کشور دوست و همسایه پاکستان و افغانستان نیز از دیگر فرصت ها برای ورود دام سبک و سنگین هستند.

 

*** خشکسالی سبب خسارت میلیاردی به حوزه کشاورزی، دامداری، آب روستایی و شهری شده است

 

ایران نژاد ادامه داد: فعال سازی بازارچه های مرزی ریمدان و پیشین برای ورود دام می‌تواند علاوه بر اشتغال موجب کاهش قیمت گوشت شود. وی راه اندازی حداقل ۲۵ مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای و ایجاد چندین کشتارگاه مرغ در محدوده چابهار و کنارک را خواستار شد.

وی افزود: این منطقه نباید از سایر نقاط کشور مرغ زنده وارد کند.

وی به بی‌آبی و خشکالی بیش از ۲۰ ساله در شهرستان های چابهار، کنارک، قصرقند و نیکشهر اشاره کرد و افزود: خشکسالی سبب خسارت میلیاردی به حوزه کشاورزی، دامداری، آب روستایی و شهری شده است.
 به گزارش خبرگزاری روستا ، وی تقویت آبرسانی سیار و افزایش حداقل ۱۰۰ تانکر آبرسانی سیار به چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند را خواستار شد و گفت: بیش از ۷۰۰ روستا در این شهرستان ها نیازمند ایجاد شبکه آبرسانی و آب شبانه روزی هستند.

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه