کد خبر:63311
پ
۶۳۵۷۹۷۴۷۶۱۳۱۶۹۵۰۳۵
رئیس کارگروه اشتغال شهرستان کرمان:

تحقق ۸۰ درصدی اشتغال در کرمان

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان کرمان: تحقق ۸۰ درصدی اشتغال شهرستان، آمار خوبی است اما ظرفیت‌های شهرستان کرمان به مراتب بیشتر از این تعداد است.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان کرمان در خصوص اشتغال در کرمان اعلام کرد: تحقق ۸۰ درصدی اشتغال شهرستان، آمار خوبی است اما ظرفیت‌های شهرستان کرمان به مراتب بیشتر از این تعداد است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علی بابایی» رئیس کارگروه اشتغال شهرستان کرمان ایجاد اشتغال در کرمان ، ۴۸۰۰ نفری از تعهد ۶۵۶۱ نفری شهرستان امسال را به‌رغم موفق بودن کافی ندانست و گفت: تحقق ۸۰ درصدی اشتغال شهرستان، آمار خوبی است اما ظرفیت‌های شهرستان کرمان به مراتب بیشتر از این تعداد است و دستگاه‌های اجرایی بایستی در تحقق تعهدات داده شده و حتی بالاتر از آن تمام تلاش خود را به‌کار گیرند.

 

*** اعطای تسهیلات تنها بخشی از روش‌های ایجاد اشتغال

 

بابایی در جمع خبرنگاران اعطای تسهیلات را تنها بخشی از روش‌های ایجاد اشتغال برشمرد و خواستار ارائه راهکارهای مختلف توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی به فراخور شرایط، ظرفیت‌های دستگاهی و مأموریت هر دستگاه شد و افزود: اشتغال تنها با ارائه آمار و ارقام به وجود نمی‌آید، اگر قرار باشد با چند وام چند میلیونی برای تعدادی اشتغال ایجاد کنیم اما با تعطیلی یک واحد تولیدی چند ده نفر بیکار شوند عملاً کاری جزء ارائه آمار انجام نداده‌ایم در حالی‌که با راه‌اندازی یک واحد تولیدی یا صنایع تبدیلی می‌توان برای ده‌ها نفر اشتغال پایدار ایجاد کرد.

 

بابایی گفت: موضوع اشتغال مشکل امروز جامعه ما نیست، این مشکل از گذشته بوده و اگر برنامه‌ریزی و راهکارهای مناسبی نداشته باشیم قطعاً مشکل آینده جامعه ما نیز خواهد بود. فرماندار کرمان از طرح کارورزی به‌عنوان یکی از طرح‌های کارشناسی شده‌ای که نقش اساسی در اشتغال بسیاری از تحصیل‌کردگان دارد نام برد که می‌تواند خودباوری را به تحصیل‌کنندگان القاء کند تا در تخصّص خود مشغول به‌کار شوند.

 

** اشتغال در کرمان

 

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان کرمان ایجاد اشتغال ۴۸۰۰ نفری از تعهد ۶۵۶۱ نفری شهرستان در سال‌جاری را به‌رغم موفق بودن کافی ندانست و اظهار کرد: تحقق ۸۰ درصدی اشتغال شهرستان، آمار خوبی است اما ظرفیت‌های شهرستان کرمان به مراتب بیشتر از این تعداد است و دستگاه‌های اجرایی باید در تحقق تعهدات داده شده و حتی بالاتر از آن تمام تلاش خود را به‌کار گیرند.

 

بابایی با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه بسیج سازندگی (با تحقق ۲۰۷ درصدی) که به تعهد خود عمل کرده‌اند خواستار پیگیری مسئولان در انجام تعهدات اشتغال و ثبت آنها در سامانه رصد شد و با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی که سهم اشتغال خود را انجام نداده‌اند تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی که تاکنون به تعهدات خود درخصوص سهمیه اشتغال عمل نکرده‌اند، در فرصت باقی‌مانده اقدام و آمار را ثبت سامانه رصد کنند، اگر به هر دلیلی مشکل دارند و نمی‌توانند تعهدات داده شده را محقق کنند کتباً اعلام نمایند تا سهمیه به دستگاه دیگری تخصیص یابد.

 

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد مسئولان یادآور شد: ارزیابی عملکرد مسئولان امسال براساس شاخص اشتغال مورد سنجش قرار می‌گیرد از این‌رو موضوع عمل به تعهدات داده شده و ثبت در سامانه برای مسئولان ضروری است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس کارگروه اشتغال شهرستان کرمان استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی را در اشتغال‌های خرد روستایی بسیار تأثیرگذار دانست و در پایان خاطرنشان کرد: یک هم‌وطن روستایی تنها با استفاده از چند میلیون تومان وام می‌تواند به خوبی در ایجاد اشتغال خرد استفاده کند، اما بسیاری از مردم شرایط را نمی‌دانند بخشداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی با اطلاع‌رسانی مردم را از نوع و نحوه تسهیلات آگاه کنند تا تمام اعتبار تخصیص یافته جذب و پرداخت شود. 

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه