کد خبر:61918
پ
۱۳۹۴۰۵۰۱۲۱۴۷۳۲۳۲۰۵۷۴۱۷۱۴
مدیر امور عشایر خراسان جنوبی:

افتتاح ۵۶۲ پروژه عمرانی در حوزه روستا و عشایر

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از افتتاح ۵۶۲ پروژه عمرانی روستایی و عشایری استان با هزینه کرد ۵۳۷ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از افتتاح ۵۶۲ پروژه عمرانی در حوزه روستا و عشایر با هزینه کرد ۵۳۷ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “غلامرضا قوسی” مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی در خصوص افتتاح پروژه عمرانی در حوزه روستا و عشایر اظهار کرد: روستاییان و عشایر پایگاه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و با کار و تلاش زمینه‌ساز خودکفایی کشور هستند. غلامرضا قوسی در نشست خبری ستاد دهه فجر استان اظهار داشت: ۴۱ درصد جمعیت خراسان جنوبی را قشر روستایی و عشایری تشکیل می‌دهند که پتانسیل خوبی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری هستند.

 

*** بیشترین پروژه‌ها مربوط به بخش مکانیزاسیون کشاورزی با ۷۹ پروژه است/روستا و عشایر

 

قوسی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۰ هزار خانوار روستایی و عشایری از مزایای آن برخوردار و برای ۲۱۸ نفر نیز ایجاد اشتغال خواهد شد. مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های دهه فجر در حوزه‌های مختلف شامل آب و خاک، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، امور دام، باغبانی، تعاون روستایی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، منابع طبیعی، اجرای زیرساخت‌ها و معابر، احداث قصاب‌خانه، اقامتگاه‌ها، جدول‌گذاری و بهسازی معابر و طرح‌های هادی می‌شوند.

 

مدیرکل امور عشایر اضافه کرد: بیشترین پروژه‌ها مربوط به بخش مکانیزاسیون کشاورزی با ۷۹ پروژه است که ۲۴ درصد مجموع پروژه‌ها را به خود اختصاص داده است. قوسی افزود: در ایام دهه فجر همچنین ۲۲۳ پروژه خدماتی توسط دهیاری‌های استان در محلات عشایری و نقاط روستایی به بهره‌برداری می‌رسد. خشکسالی‌های متوالی و حفر چاه‌های کشاورزی در شهرها عملاَ قنوات و زیرساخت‌ها را در روستاها از بین برده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی هم‌چنین از اعزام اکیپ‌های درمانی پزشکی و دامپزشکی به روستاها و مناطق عشایری محروم برای ویزیت رایگان و ارایه مشاوره در دهه فجر خبر داد.

 

انتهای پیام///

منبع
سازمان امور عشایر ایران
ارسال دیدگاه