کد خبر:62075
پ
۵۷۴۱۱۳۹۸-۳۰۰x216

استفاده از تکنولوژی روز باید جدی گرفته شود

استاندار قزوین: تعیین تکلیف معادن غیر فعال و استفاده از تکنولوژی روز و تجهیزات مدرن در بخش معدن استان قزوین باید جدی گرفته شود.

استاندار قزوین: تعیین تکلیف معادن غیر فعال و استفاده از تکنولوژی روز و تجهیزات مدرن در بخش معدن استان قزوین باید جدی گرفته شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،“عبدالمحمد زاهدی”، استاندار قزوین در جلسه شورای معادن که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سازمان صنعت باید آمار معادن غیرفعال استان را شناسایی کند و در گرفتن حقوق دولتی تلاش بیشتری صورت گیرد تا با نظارت دقیق‌تر بتوان از هرگونه تخلف جلوگیری کرد.استاندار قزوین یادآور شد: دریافت ۱۸ میلیارد ریال حقوق دولتی بسیار ناچیز است و باید با کنترل و نظارت بهتر نگذاریم حقی از دولت ضایع شود و در کنار آن با پیگیری لازم سهم استان نیز از وزارتخانه دریافت شود.

زاهدی بیان کرد: برداشت معادن و انتقال آن به اکثر راه‎های روستایی استان آسیب می‎زند و باید با اعتبارات زیاد برای تعمیر اقدام کنیم لذا عبور کامیون‎ها از راه‎های روستایی باید کنترل شود.

وی اظهارداشت: در واگذاری معادن لازم است به گونه‌ای رفتار شود تا کمترین آسیب و تخریب به جاده‌های روستایی وارد شود و در صدور مجوز هم به مناطق حفاظت شده توجه جدی صورت گیرد.

استاندار بیان کرد: رودخانه‌های استان را باید حفظ کنیم و تغییر مسیر آن‌ها معمولا آسیب زاست و هر جا دخالت بی‌جا و غیر کارشناسی کرده‌ایم و نگذاشته‌ایم طبیعت راه خود را برود هزینه‌های زیادی را متحمل شده‌ایم.

 

 

 

*** نظارت بر نحوه برداشت معادن بیشتر شود

 

 

زاهدی گفت: در یک کار مشترک با همکاری سازمان صنعت، محیط زیست، نظام مهندسی معدن باید نظارت کافی بر نحوه برداشت‎های معادن صورت گیرد و به تدریج در مسیر استفاده از تکنولوژی و تجهیزات مدرن برنامه‌ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: موضوع معارضین در بخش معادن باید با رایزنی و تعامل و گفتگو حل شود و در آخرین مرحله به دستگاه قضایی ارجاع شود و صدور پروانه بر اساس نیاز استان باشد تا سرمایه‌گذاران دچار آسیب نشوند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، در استان قزوین ۱۸۶ معدن وجود دارد که ۸۰ معدن آن فعال، ۵۰ معدن نیمه فعال و ۵۶ معدن غیرفعال است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه