کد خبر:62186
پ
۷۵۶۴۳۱
فرماندار ریگان:

روستاهای ریگان در محاصره شن‌های روان

فرماندار ریگان: ۳۰ روستای این شهرستان در محاصره شن‎های روان هستند.

فرماندار ریگان: ۳۰ روستای این شهرستان در محاصره شن‎های روان هستند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، فرماندار ریگان در شرق استان کرمان با اشاره به وزش توفان گفت: اکنون ۳۰ روستای این شهرستان در محاصره شن‌های روان هستند.

“امین باقری” روز چهارشنبه بیان کرد: غلظت ریزگردها برخی ساکنان این شهرستان را با مشکلات تنفسی مواجه و ۲۵ نفر را راهی مراکز درمانی کرده است.

وی ادامه داد: کاهش دید در محور ترانزیتی ریگان – چابهار موجب کندی عبور و مرور در این محور شده است و نیروهای راهداری پلیس راه و مراکز درمانی ریگان درحالت آماده باش قرار دارند.

باقری با بیان اینکه ستاد بحران به زودی در فرمانداری ریگان تشکیل می‎شود؛ به شهروندان توصیه کرد تا فروکش کردن توفان در منازل خود بمانند. 

به گفته فرماندار ریگان این توفان که از دیروز آغاز شده، امروز بر شدت آن افزوده شده است.

 

*** توفان‎های شن در ریگان

 

باقری در خصوص سرعت توفان به علت نبود ایستگاه و یا سیستم لازم برای سنجش در این منطقه، اظهار بی‎اطلاعی کرد و اظهار داشت: در این منطقه کویری که به طور مداوم توفان‎های شن به راه می‎افتد نیازمند ایستگاه ثابت هواشناسی برای سنجش سرعت توفان هستیم تا به موقع به مردم اطلاع‎رسانی شود.

وی اظهار کرد: منشاء ریزگردها در ریگان بیابان‎های اطراف این شهرستان است و تاکنون اقدامات زیادی در زمینه مهار ریزگردها از جمله مالچ پاشی، کشت نهال و ایجاد بادشکن انجام شده که به دلیل افزایش کانون‎های بحرانی در ریگان کافی نیست. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، ریگان از شهرستان‎های کانون بحران ریزگردها و فرسایش بادی در استان کرمان است و تاکنون ریزگردها ۱۶ روستا را در این شهرستان خالی از سکنه کرده است. شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های استان کرمان در جنوب شرق ایران است. مرکز این شهرستان شهر محمدآباد می‌باشد و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه