کد خبر:100229
پ
ایجاد اشتغال روستایی
وزیر کار

پرداخت ١.۲ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی

وزیر کار از پرداخت ١.۲ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی خبر داد.

وزیر کار از پرداخت ١.۲ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی خبر داد.

 

*** لزوم افزایش برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای

 

به گزارش خبرگزاری روستا، محمد شریعتمداری روز شنبه در مراسم تودیع رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای و معارفه علی اوسط هاشمی که در محل این‌ سازمان برگزار شد، اظهار داشت:

جنبش در حوزه مهارت‌افزایی نیازمند نگاه جدیدی است و باید تصمیم‌گیران، صاحبان فکر و اندیشه را با خود همراه کنیم.
وی افزود: اینکه دانشجویان ما مهارت ندارند زیبنده نظام و آموزش نیست و باید متناسب با نیاز بازار کار آموزش‌های لازم به افراد ارائه شود.

شریعتمداری تاکید کرد: باید برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را افزایش دهیم.

وزیر کار گفت: در دولت تدبیر و امید قرار شد ١.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال برداشت شود که تاکنون ١.٢ میلیارد پرداخت شده و معادل ریالی آن برای اشتغال روستایی صرف شده است که منجر به ایجاد ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نبود اشتغال پایدار است و تحقق اشتغال پایدار در گرو تبدیل مهارت‌افزایی به گفتمان ملی است.

 

*** انحراف طرح‌های اشتغال‌زایی از برنامه‌ها

 

وی در خصوص انحراف طرح‌های اشتغال‌زایی از برنامه‌ها، اضافه کرد:

براساس گزارش‌های اعلام شده، طرح‌های اشتغال ١٢ درصد انحراف و اجرای طرح‌های اشتغال روستایی نیز ١۵ درصد انحراف داشته است.
شریعتمداری اظهار داشت: سهم اشتغال روستایی از ۳ درصد به ۲۵.۵ درصد رسیده است و برای پایداری این نوع اشتغال نیاز به مهارت است که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد می‌شود.
وزیر کار با اشاره به تحریم‌های ظالمانه گفت:

دشمن با اعمال تحریم به دنبال فشار بر مردم بود و تلاش کرد رشد اقتصادی را منفی کند؛ اکنون رشد اقتصادی از رشد منفی در ابتدای این دولت متوقف شد و اکنون گرچه رشد اقتصادی صفر شده، اما روند کاهشی متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه مفهوم کار و اشتغال با پیدایش استارت‌آپ‌ها تغییر کرده است، گفت:‌

اگر در گذشته یک بنگاه بزرگ همچون ذوب‌آهن را نام می‌بردیم، اکنون برخی استارت‌آپ‌ها هستند که یک میلیون و ۶٠٠ هزار نفر را به صورت پاره‌وقت به کار گرفته‌اند؛ استارت‌آپی وجود دارد که بدون یک ریال دارایی در ایران توانسته ۶۰۰ نفر را مشغول کار کند و ۲۰ درصد سهام خود را در بورس عرضه کرده است؛ این استاپ توانسته متخصصان فناوری اطلاعات را جذب کند و ۴۸ نفر از ایرانیان خارج رفته را به کشور برگرداند و مشغول کار کند.

 

*** مدیران باید قدرت اصلاح و تطبیق با شرایط داشته باشند

 

علی اوسط هاشمی رئیس جدید سازمان فنی و حرفه‌ای نیز در این مراسم، گفت:

مهارت پیوسته باید موجب پیشرفت کشور باشد و در اقتصاد مقاومتی جزو اولویت‌ها قرار گیرد و در این دوران مهارت نتوانسته آنچنان که شایسته است سهمش را در اقتصاد، توسعه و پشرفت باز کند.
وی تاکید کرد: تمرکززدایی اصل کار دولت است و باید اقتصاد را به بخش‌های خصوصی واگذار کنیم.
هاشمی اظهارداشت: هرچند تغییر سخت است اما باید اصل تغییر در درون خودمان باشد و در جهانی که تکنولوژی با سرعت در حال رشد و تغییر است باید موضوع دانش و قبول تغییر را جدی بگیریم و براین اساس مدیرانی موفق هستند که قدرت اصلاح و تطبیق با این شرایط را داشته باشند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس جدید سازمان فنی و حرفه‌ای در پایان، اظهار داشت:

پالایشگاه‌های زیادی از طریق شستا و سازمان صندوق بازنشستگی کشور و صندوق بازنشستگی فولاد در دسترس هستند، سازمان فنی و حرفه‌ای باید محل رجوع این صنایع و سازمان‌ها باشد که نیروی مهارت‌آموخته را برای استخدام تقاضا کند.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه