کد خبر:99993
پ
اشتغال روستایی۱
معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری روستا

دو عامل مهم در جذب نشدن منابع طرح تسهیلات اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری دو عامل مهم در جذب نشدن منابع طرح تسهیلات اشتغال روستایی را تشریح کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری دو عامل مهم در جذب نشدن منابع طرح تسهیلات اشتغال روستایی را تشریح کرد.

 

*** ایرادات طرح اشتغال روستایی در اجرا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، محمد امید با اشاره به اینکه طرح تسهیلات اشتغال روستایی اولین تجربه خود را سپری می کند، اظهار داشت:

در بازدیدهای میدانی که به همراه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین وزارت کار از روند اجرای این طرح داشتیم، ایراداتی مشاهده شد که از جمله این ایرادات می‌توان به بحث تسهیلگرانی که برای به هدف رسیدن منابع کمک می‌کنند، اشاره کرد.

 

*** توسعه بانک‌های خدمت‌دهنده در تسهیلات اشتغال روستایی

 

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که قطعا در مراحل بعدی کار ایرادات وارد بر طرح رفع خواهد شد، اظهار داشت:

یکی دیگر از ایراداتی که بر این طرح وارد است به این موضوع برمی‌گردد که مجلس ۴ بانک را موظف به اجرای این طرح کرده است؛ در صورتی که نباید الزامی وجود داشته باشد که صرفا ۴ بانک مسئول این کار باشند.

 

 

امید در ادامه اضافه کرد:

از این رو پیشنهاد دادیم که کارگروهی تشکیل شود که با بررسی عملکرد بانک‌ها، بانکی که در ارائه خدمات، بهتر عمل می کند را  موظف به اجرای این طرح کنند.

 

*** اصلاح درصد اشتغال برای هر یک از زیرگروه‌های اشتغال

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در پایان به درصد اشتغالی که برای هر یک از زیرگروه‌های اشتغال درنظر گرفته شده اشاره داشت و اظهار داشت:

یکی دیگر از مشکلاتی که در طرح تسهیلات اشتغال روستایی باعث شده منابع به خوبی جذب نشود، درصد اشتغال برای هر یک از زیرگروه‌های اشتغال است که در استان‌ها این موضوع چالش بزرگی است که در این خصوص نیز بررسی‌های لازم صورت گرفته و اصلاحیه آن نوشته شده است و انشاا.. در مراحل بعدی این اشکال رفع خواهد شد.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه