کد خبر:99989
پ
اشتغال روستایی
در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری روستا

اذعان معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری به کند بودن روند اجرای طرح تسهیلات اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با اذعان به کند بودن روند اجرای طرح تسهیلات اشتغال روستایی تاکید کرد، این طرح باید با سرعت و قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با اذعان به کند بودن روند اجرای طرح تسهیلات اشتغال روستایی تاکید کرد، این طرح باید با سرعت و قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

 

*** نگاهی به روند طرح تسهیلات اشتغال روستایی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی، روند ایجاد اشتغال در سال ۹۷ با استفاده از طرح تسهیلات اشتغال روستایی را مثبت ارزیابی نکرده و گفته از مجموع ۱۳ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق روستایی و عشایری، ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هنوز پرداخت نشده است و در واقع طرح تسهیلات اشتغال روستایی موفقیت‌آمیز نبوده است و اهداف آن محقق نشده است.

در همین خصوص خبرنگار خبرگزاری روستا در نشست خبری معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نظر ایشان را در خصوص روند اجرای طرح تسهیلات اشتغال روستایی جویا شد.

 

*** هنوز نیمی از منابع طرح تسهیلات اشتغال‌روستایی جذب نشده است

 

محمد امید با اظهار بی‌اطلاعی از اظهارت غلامرضا کاتب، اظهار داشت:

درجلساتی که با نمایندگان مجلس داشتیم در این خصوص مسائل مختلف را مطرح و مورد بررسی قرار دادیم و در حال حاضر نیز در مجلس شورای اسلامی فوریت تصویب آیین‌نامه تسهیلاتی برای سال ۹۸ و ۹۹ در دستور کار قرار دارد.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد:

از همان سال ۹۶ لایحه‌ای که در مجلس در این خصوص تصویب شد و سپس برای رهبر معظم انقلاب ارسال و با لطف ایشان تصویب و اجرا شد، همه ما انتظار داشتیم که منابع این طرح حداکثر تا نیمه اول سال ۹۷ جذب شود ولی الان نیمه اول سال ۹۸ را هم پشت سر گذاشتیم ولی همچنان حدود نصف این اعتبارات جذب نشده است.

 

*** اذعان معاون توسعه روستایی به کند بودن روند اجرای طرح تسهیلات اشتغال روستایی

 

محمد امید در ادامه با اذعان به اینکه سرعت کار در این طرح مناسب نبوده است، اظهار داشت:

بنده نیز معتقدم این کار باید سرعت و قدرت بیشتری ادامه پیدا کند اما ما حتی در جلساتی که با نمایندگان مجلس حتی خود آقای کاتب با عنوان رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس داشتیم، فکر می‌کردیم این منابع تا نیمه اول سال ۹۷ جذب شود اما همچنان با اینکه نیمه اول سال ۹۸ نیز رو به پایان است، حدود نصف منابع باید جذب شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری در پایان، اضافه کرد:

نگرانی در خصوص روند کند کار همچنان به قوت خود باقی است که بخشی از این کار برمیگرده به روح حاکم بر این قانون و مشکلاتی که وجود داره و بخشی نیز برمی‌گردد به منابعی که مختص اشتغال سازمان‌های حمایتی در نظر گرفتند که نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، اما هم‌اکنون سرعت در این بخش خوب شده و آزادسازی پول صورت گرفته است و امیدواریم جبران کندی کار صورت گیرد.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه