کد خبر:99910
پ
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در خصوص فرصت شغلی
عاون توسعه روستایی ریاست جمهوری خبر داد

ایجاد ۱۵۰هزار فرصت شغلی برای روستائیان

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، از ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برای روستائیان خبر داد.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، از ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برای روستائیان خبر داد.

 

*** تحقق اشتغال پایدار روستایی و عشایری

 

به گزارش خبرگزاری روستا، محمد امید در جلسه شورای اداری شهرستان فاروج با اشاره به خدمت انجام‌ گرفته برای روستاها در سطح کشور بیان داشت:

مجموعه نظام بعد از پیروزی انقلاب به گواه مراجع آماری و تحلیلی نه در سطح کشور که در سطح جهان، در روستاها و مناطق محروم فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، ادامه داد: ۱۰۰درصد از ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار از زیر ساخت‌های مورد نیاز برای زندگی برخوردار هستند.

وی، افزود: حتی اگر ملاک آمار را ۶۰ هزار روستای کشور هم قلمداد کنیم ۹۵درصد روستاها از خدمات زیر بنایی برق، ۸۰ درصد از راه و ۸۵ درصد از گاز برخوردار شده‌اند.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری ادامه داد: تحقق اشتغال پایدار روستایی و عشایری هم با تصویب اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، نقطه عطفی در این بخش بود که بعد از تصویب در سال ۹۶، در سال ۹۷ تخصیص یافت که از ۱۸ هزار میلیارد تومان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان آن هزینه شده است و سهم خراسان شمالی در این بخش ۳۱۹ میلیارد تومان بوده است.

 

*** ایجاد ۱۵۰هزار فرصت شغلی برای روستائیان

 

وی عنوان کرد: به رغم اینکه خراسان شمالی یک و نیم درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده، اما  ۳٫۵ درصد این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

امید، ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از این اعتبارات برای روستائیان را از نقاط عطف خدمات نظام و دولت به مردم دانست و بیان داشت:

سهم اشتغال روستائیان در سبد اشتغال کشور ۲۵ درصد رشد داشته و شاهد مهاجرت معکوس هم بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه رویکرد در این سفر تحقق حداقل سه مطالبه مربوط به هر شهرستان است، گفت:

مطالباتی در خصوص طرح های آبرسانی، راه روستایی، استخر ورزشی، مجتمع فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالن های ورزشی کارگران و تیتکانلو و سایر ورزش‌ها مطرح شده است که در نشست با مسئولان شهرستان در تهران، این مطالبات ساماندهی شده و امکان افزایش طرح‌ها از سه به عددهای بیشتر هم می تواند فراهم شود.

 

*** برگزاری جلسه‌ای در تهران، ظرف ۲۰ روز آینده 

 

نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت:

پیش از سفر هیئت دولت دیدارهایی در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی همچون وزارت کشور، فرهنگ و ارشاد، بهزیستی و غیره انجام شده تا مصوبات سفر دولت برای شهرستان به تناسب مطالبات مردم باشد.

هادی شوشتری، افزود: ظرف ۲۰ روز آینده جلسه‌ای در تهران برای پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به استان خراسان شمالی و شهرستان فاروج برگزار می‌کنیم تا  با این مصوبات شاهد ارتقا شاخص‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری روستا، بعد از این جلسه با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و مسئولان استانی و شهرستانی، سردخانه دو منظوره خط تولید قوطی کنسرو و انبار شرکت کشت و صنعت مزرعه سبز خرم (توسعه – تجهیز و تکمیل زنجیره تولید) با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۴۵ نفر افتتاح شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه