کد خبر:99426
پ
اراضی کشاورزی
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی:

بیش از یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر سیل رفت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی از خسارت یک میلیون و ۱۵۲ هزار هکتار از ارضی کشاورزی به میزان ۷۷۶۳۹ میلیارد ریال در سیل اخیر خبر داد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی از خسارت یک میلیون و ۱۵۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به میزان ۷۷۶۳۹ میلیارد ریال در سیل اخیر خبر داد.

 

*** میزان خسارت سیل

 

به گزارش خبرگزاری روستا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی / سید محمد موسوی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت:

بر اساس برآورد انجام شده میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی ۷۷۶۳۹ میلیارد ریال است که ۴۹ درصد آن مربوط به بخش زراعت، ۱۱ درصد باغبانی، ۱۷ درصد دام و طیور و آبزیان و مابقی ۲۲ درصد مربوط به آب و خاک، زیرساخت‌ها و تاسیسات بخش کشاورزی است.

 

*** میزان خسارت سیل اخیر از لحاظ متراژ در اراضی کشاورزی

 

وی افزود: میزان خسارت سیل اخیر از لحاظ متراژ در اراضی کشاورزی یک ملیون و ۲۰ هزار هکتار و در باغات ۱۳۲ هزار هکتار و در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار هکتار است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بیشترین میزان خسارت مربوط به استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان و مازندران است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، بیش از ۲۰ استان کشور درگیر سیل است و این رویداد به خانه‌ها، اراضی کشاورزی و زیر ساخت‌ها و امکانات شهری و روستایی آسیب رسانده است.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه