کد خبر:98751
پ
استاندار خوزستان
استاندار خوزستان:

۵۵ روستا اطراف کرخه و کارون تخلیه می‌شود

استاندار خوزستان از خطر سیل در ۵۵ روستای حوزه کرخه و کارون و تخلیه آن خبر داد.

استاندار خوزستان از خطر سیل در ۵۵ روستای اطراف کرخه و کارون و تخلیه آن خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استاندار خوزستان شنبه شب ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ اظهار کرد:

در پی درخواست از وزیر کشور جهت اعلام حالت فوق العاده در خوزستان، با این درخواست موافقت شد.

بر اساس این تصمیم، تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان خوزستان موظف هستند تا پایان عادی شدن شرایط سیلاب در خوزستان، مرخصی کارکنان خود را لغو کنند.

وی گفت: در روزهای تعطیل نیز دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران استان خوزستان می‌بایست دستگاه‌ها و تجهیزات خود به همراه نیروهای عملیاتی آماده ساخته تا در صورت نیاز به مناطق سیل‌زده اعزام کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به بارش‌هایی که ظرف ۲۴ ساعت آینده در استان‌های بالا دست خوزستان رخ می‌دهد، حجم آورد سیلاب به خوزستان افزایش می‌یابد و به همین دلیل احتمال طغیان رودخانه‌های خوزستان نیز دور از ذهن نیست.

وی گفت: البته با توجه به حضور وزیر نیرو در استان تمامی تدابیر لازم برای مدیریت ورودی و خروجی آب سدهای استان اندیشیده شده و جای هیچگونه نگرانی نیست.

 

*** ۵۵ روستا در اطراف کارون و کرخه در معرض خطر

 

شریعتی اظهار کرد: ۳۵ روستا در حوضه کارون و دز و ۲۰ روستا در اطراف کرخه در معرض خطر جدی سیل هستند.

تعدادی از این روستاها تخلیه شده و تعدادی دیگر نیز در حال تخلیه هستند.

وی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران به طور شبانه روز در استان خوزستان فعال است و طبق پیش‌بینی‌ها، برنامه‌های خود را به پیش می‌برد.

نماینده عالی دولت افزود: تمام تلاش ما در مواجهه با سیلاب‌های ورودی در استان، نداشتن تلفات انسانی و به حداقل رساندن خسارات مالی است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استاندار خوزستان در پایان اظهار امیدواری کرد؛ تا پایان هفته جاری و با فروکش کردن بارش‌ها در استان‌های بالا دست، اوضاع در این استان به حالت عادی باز گردد.

استان خوزستان دارای سدهای مهم دز، کرخه، کارون یک، دو و سه و نیز سد مارون و گتوند است که بیش از دو میلیارد متر مکعب آب را ذخیره می‌کنند.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه