کد خبر:98358
پ
سیل
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خبر داد

سدهای گلستان و بوستان سرریز شدند / تخلیه روستاهای پایین دست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان به علت بارش شدیدباران و تخلیه روستاهای پایین دست این سدها خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان به علت بارش شدیدباران و تخلیه روستاهای پایین دست این سدها خبر داد.

 

 

*** سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

شدت بارش‌ باران در استان از اواخر وقت روز دوشنبه تاکنون سبب سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان در شرق استان شده است.

میرمحمد غراوی افزود: باید بخشی از آب این سدها تخلیه و به سمت دریا هدایت شود، برای همین لازم است تا روستاهای پایین دست سدهای گلستان و بوستان در شهرستان گنبدکاووس تخلیه شود.

وی افزود: انتظار داریم مردم برای تخلیه روستاهای پایین‌دست همکاری کنند.

 

*** هدایت سیل به سمت زمین‌های کشاورزی

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: با تخلیه روستاها و خالی شدن بخشی از آب پشت سدهای گلستان و بوستان تا حدود ۲۰ تا ۲۴  ساعت آینده این حجم از آب به شهرستان‌های آق‌قلا، بندرترکمن و سیمین‌شهر می‌رسد.

وی افزود: این نگرانی وجود دارد که حجم بالای آب در مسیر رودخانه‌هایی که از این شهرها می‌گذرد سبب خسارت شود.

با این حال تلاش می‌کنیم در مسیر رودخانه‌ها شکافی را ایجاد کنیم که آب به جای ورود به شهرها و روستاها وارد زمین‌های کشاورزی شود تا خسارت‌ها به حداقل برسد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در پایان با اشاره به سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان ، گفت:

با توجه به اخطارهای متعددی که در این زمینه داده شده است، انتظار داریم تا مردم از ترددهای غیرضروری به ویژه در راه‌های روستایی خودداری و به توصیه مدیران و مسئولان و رسانه‌ها توجه کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه