کد خبر:95808
پ
سلیمان تپه
خبرگزاری روستا گزارش می‌دهد

مردم روستای سلیمان تپه چشم انتظار حمایت مردم و مسئولین

روستای سلیمان تپه از توابع شهر گرگان که در غرب مرکز استان گلستان قرار دارد، با وجود فاصله کم با مرکز استان، اما از نظر امکانات، محرومیت‌های فراوانی را تجربه می‌کند.

روستای سلیمان تپه از توابع شهر گرگان که در غرب مرکز استان گلستان قرار دارد، با وجود فاصله کم با مرکز استان، اما از نظر امکانات، محرومیت‌های فراوانی را تجربه می‌کند.

 

*** محرومیت‌های روستای سلیمان تپه

 

به گزارش خبرگزاری روستا، روستای سلیمان تپه از توابع شهر گرگان که در غرب مرکز استان گلستان قرار دارد، با وجود فاصله کم با مرکز استان، اما از نظر امکانات، محرومیت‌های فراوانی را تجربه می‌کند.

اهالی این روستا که حدود ۳۳۰ نفر  هستند، را  عمدتا بلوچ‌هایی تشکیل می‌دهند که در سالیان دور به این استان مهاجرت کرده و مشغول به کشاورزی شده‌اند.

نبود فضاهای اموزشی، تفریحی مناسب و کافی برای کودکان و نوجوانان، دانش آموزان روستا را مجبور کرده است که برای ادامه تحصیل به روستاهای اطراف روند و افزایش هزینه‌های ایاب و ذهاب گاها سبب ترک تحصیل این نوجوانان می‌شود.

 

*** مشکلات روستا

 

بدین خاطر اکثر دختران در روستای سلیمان تپه از تحصیل بازمانده و در کشاورزی و دیگر کارهای خانه کمک حال خانواده می‌شوند.

دهیار روستا می‌گوید که غیر از از نبود مدرسه، اهالی این روستا با مشکلات دیگری همچون نبود مراکز بهداشتی مناسب، بحران آب و نبود امکانات زیرساختی نظیر جدول‌کشی و آسفالت مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند.

نبود آب در تابستان‌ها زندگی، بهداشت و کشاورزی روستای سلیمان تپه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

 

 

*** مشکلات بارندگی‌های پاییزه

 

از سوی دیگر بارندگی‌های پاییزه هم دل خوشی برای اهالی نگذاشته زیرا پاییز و زمستان با اولین باران آب در روستا جاری شده و ضمن این که تردد را سخت می‌کند زندگی آن‌ها را زیر آب می‌برد.
تنها تفریح کودکان سلیمان تپه تاب و سرسره‌هایی است که با کمک بخشداری تهیه شد ولی بعد از آن دیگر فراموش شدند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، حال چشم امید مردم و کودکان روستای سلیمان تپه به حمایت مسئولان و کمک‌های مردم است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه