کد خبر:86783
پ
مرغداری‌های‌صنعتی
مدیر کل دفتر آمارهای کشاورزی:

سرشماری مرغداری‌های‌صنعتی کشور ، ۱۹ تیر آغاز می‌شود

مدیر کل دفتر آمارهای کشاورزی در خصوص طرح سرشماری مرغداری‌های‌صنعتی سراسر کشور در تیر و مرداد ۹۷ توضیح داد.

مدیر کل دفتر آمارهای کشاورزی در خصوص طرح سرشماری مرغداری‌های‌صنعتی سراسر کشور در تیر و مرداد ۹۷ توضیح داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، این طرح برای هر دو نوع مرغداری به صورت تمام شماری در سراسر کشور و با مراجعه به بیش از ١٩هزار مرغداری به اجرا در خواهد آمد.

هدف از انجام این طرح، بهنگام‌سازی چارچوب مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار جهت گردآوری آمار و اطلاعات مهم برای برنامه‌ریزی در این بخش است.

در این طرح آمارگیری حدود ۴١٧ نفر کارشناس مسئول، مسئول گروه، مأمور آمارگیری و بازبین فعالیت می‌کنند.

 

*** سمینار آموزشی طرح آمارگیری از مرغداری‌های‌صنعتی کشور

 

سرشماری از مرغداری‌های‌صنعتی کشور (مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار) از ١٩ تیرماه لغایت ١٠ مردادماه سال جاری به اجرا درمی‌آید.

سمینار آموزشی طرح آمارگیری از مرغداری‌های‌صنعتی کشور (مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار) با حضور کارشناسان مسئول معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌ و بودجه استان‌ها، در روزهای ١٠ و ١١ تیرماه سال ‌جاری در مرکز آمار ایران به منظور آشنایی شرکت‌کنندگان با اهداف اجرای این طرح، سؤالات و نحوه گردآوری اطلاعات برگزار شد.

مدیر کل دفتر آمارهای کشاورزی مرکز آمار ایران در افتتاحیه  این سمینار آموزشی، با اشاره به اهمیت این طرح گفت:‌

با توجه به نوسانات بازار در امر مرغ و گوشت و به طور کلی محصولات کشاورزی،‌ نتایج طرح‌های آمارگیری نقش مهمی در پیش‌بینی عرضه و تقاضا و تنظیم بازار می‌تواند ایفا کند.

ابوطالب عزیزی در ادامه به نتایج طرح‌های آمارگیری مرغدارهای صنعتی در دوره‌های قبل اشاره کرد و گفت: ‌

بر اساس طرح نمونه‌گیری مرغدار‌های گوشتی که در سال ١٣٩۴ اجرا شده است،‌‌ حدود ١٨ هزار واحد تولید مرغ گوشتی در کشور فعالیت داشته و ٢ میلیون تن گوشت مرغی در کشور تولید شده است.

او افزود:‌

براساس سرشماری مرغداری‌های تخم‌گذار در سال ١٣٩۴ نیز، حدود ١۴٠٢ واحد مرغداری تخم‌گذار در کشور فعال بوده و ٧٧٧ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شده است.

عزیزی در ادامه به اهمیت نظارت برون‌سازمانی در اجرای طرح‌های آمارگیری به ویژه در استان‌ها تاکید کرد.

 

*** بهنگام‌سازی چارچوب مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار

 

گفتنی است این طرح برای هر دو نوع مرغداری به صورت تمام شماری در سراسر کشور و با مراجعه به بیش از ۱۹ هزار مرغداری به اجرا در خواهد آمد. هدف از انجام این طرح، بهنگام‌سازی چارچوب مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار جهت گردآوری آمار و اطلاعات مهم برای برنامه‌ریزی در این بخش است.

در این طرح آمارگیری حدود ۴١٧ نفر کارشناس مسئول، مسئول گروه، مأمور آمارگیری و بازبین فعالیت می‌کنند.

در این طرح اطلاعاتی از قبیل تعداد دوره پرورش، تعداد کل جوجه یک روزه ریخته شده و مقدار تولید برای مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و موجودی اول سال، تعداد پولت ریخته شده، موجودی آخر سال و مقدار تولید تخم مرغ خوراکی برای مرغداری‌های پرورش مرغ تخمگذار و همچنین وضع فعالیت، تعداد شاغلان، تعداد و  ظرفیت سالن‌ها برای هر دو نوع مرغداری جمع‌آوری شده و در سطح استان و کشور استخراج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری روستا، مرکز آمار ایران از مسئولان مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار کشور تقاضا دارد در صورت مراجعه ماموران آمارگیری، همکاری لازم را با آنان به عمل آورند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایانا
ارسال دیدگاه