کد خبر:67977
پ
گازرسانی

بهره‌مندی روستاهای آذربایجان غربی از نعمت گاز

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در روستاها زندگی می‌کنند و بر اساس این آمار، بیش از ۶۰۰ هزار روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند. 

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی با اشاره به بهره‌مندی ۵۶ درصدی جمعیت روستایی این استان از گاز در زمان حاضر، اعلام کرد: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در روستاها زندگی می‌کنند و بر اساس این آمار، بیش از ۶۰۰ هزار روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علیرضا شیخی» روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران سخت گذر بودن مسیر برخی از شبکه‌های گازرسانی روستایی استان را یادآوری کرد و افزود: ۱۸۸ روستای استان در سال گذشته از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که یک رکورد در نوع خود به شمار می‌رود. 

 

*** بهره‌مندی ۵۶ درصد از روستاهای آذربایجان غربی از گاز

 

وی با اشاره به بهره‌مندی ۵۶ درصدی جمعیت روستایی این استان از گاز در زمان حاضر، اضافه کرد: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در روستاها زندگی می‌کنند و بر اساس این آمار، بیش از ۶۰۰ هزار روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.  وی بیان کرد: علاوه بر این، عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۳۱ روستای استان نیز آغاز شده است و اکنون در سراسر آذربایجان غربی در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارد. 

 

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌‌های صورت گرفته، امسال با نصب ۱۰ هزار انشعاب شهری و ۳۵ هزار انشعاب روستایی به ترتیب ۲۶ هزار خانوار شهری و ۴۰ هزار خانوار روستایی دیگر از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.  شیخی افزود: در سال جاری یک‌هزار و ۸۵۰ کیلومتر شبکه‌گذاری در استان برنامه‌ریزی شده است که با تحقق آن، رکورد کشوری میزان توسعه شبکه گازرسانی طی یک سال، در این استان به ثبت خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: علاوه بر جمعیت روستایی در حال حاضر ۹۹ درصد از جمعیت شهری استان نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند. مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی بیان کرد: هم‌اکنون گازرسانی به ۶ شهر سرو، میرآباد، آواجیق، خلیفان، قطور و زر‌آباد در دست اجرا و طراحی است که با اجرای طرح‌های گازرسانی به این شهرها ۱۰۰ درصد خانوار شهری استان به شبکه گاز طبیعی وصل می‌شود. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، آذربایجان غربی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد که از این تعداد نزدیک به ۲ هزار روستا دارای بیش از ۲۰ خانوار است. 

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه