کد خبر:64439
پ
۱۹۳۳۱۷۸_۷۶۹

نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی

دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی و سامانه‌های نوین آبیاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد.

دومین نمایشگاه بین المللی ماشین‌آلات کشاورزی و سامانه‌های نوین آبیاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، این نمایشگاه امروز با حضور معاونان مکانیزاسیون و آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.

 

***  بهینه‌سازی تولید محصولات کشاورزی با تولید ماشین‌آلات کشاورزی

 

علی‌مراد اکبری معاون امور آب و خاک کشاورزی در افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی تهران ماشین‌آلات، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین‌آبیاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: در سال‌های اخیر عزم خوبی در کشور برای افزایش بهره‌وری در مصرف آب ایجاد شده است. وی افزود: بهینه‌سازی تولید محصولات کشاورزی تنها به مدیریت مصرف آب محدود نمی‌شود بلکه به عوامل دیگری مانند ماشین‌آلات کشاورزی ، سم و بذر و کود مناسب و بهره‌‌وری منابع انسانی بستگی دارد.

 

در حال حاضر بزرگترین شرکت تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی، شرکت آمریکایی جان دیرمی‌باشد. با وقوع انقلاب صنعتی و توسعه ماشین‌های کشاورزی‌، روش‌های ابتدایی و طاقت فرسای قدیمی، به‌سرعت کنار گذاشته شد و در پی مکانیزه شدن، کشاورزی به‌سرعت پیشرفت کرد، که منجر به افزایش تولید مواد غذایی گردید. اختراع و به‌کارگیری ماشین‌آلاتی از قبیل بذر کاشت مکانیکی، شخم‌زن آهنی و ماشین خرمن‌کوب در سال‌های نخست قرن هجدهم، اتفاق افتاد که این ماشین‌آلات صنعتی، وابسته به زغال سنگ بودند. 

 

 

*** ایران از نخستین کشورهایی در جهان است که در آن کشاورزی و زراعت آغاز شده

 

 

ایران از نخستین کشورهایی در جهان است که در آن کشاورزی و زراعت آغاز گردیده‌ است. تقریباً یک سوم زمین‌های ایران قابلیت کشاورزی را دارند اما به دلیل خاک نامرغوب و نامناسب بودن توزیع آب در بیشتر نواحی، در اکثریت زمین‌های قابل کشت در ایران کشت و زرعی انجام نمی‌شود. فقط ۱۲٪ از وسعت ایران تحت عملیات کشاورزی می‌باشند (شامل باغات، تاکستان‌ها و زمین‌های قابل کشتکاری) اما کمتر از یک سوم از زمین‌های قابل کشتکاری تحت آبیاری بوده و مابقی تحت کشاورزی خشک می‌باشند. شمال و شمال‌غرب ایران دارای خاک حاصلخیز هستند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات کشاورزی و سامانه‌های نوین آبیاری تا هشتم اسفند از ساعت ۹ تا ۱۷ آماده بازدید علاقه‌مندان و کارشناسان است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه