کد خبر:61635
پ
enews_EToolsFile_IMG_1170-02c16b95-d122-4c9f-8758-f64084befe89

مزیت همکاری‌ کشاورزی ایران با استان قزاقستان شرقی

احداث کارخانه خوراک دام، فعالیت‌های آبزی پروری، صادرات دام زنده و گوشت به ایران، از جمله مزیت‌ها و فرصت‌های موجود برای حضور شرکت‌های ایرانی در قزاقستان شرقی می‌باشد.

احداث واحدهای پرورش دام (سبک و سنگین)، کشت دانه‌های روغنی، احداث کارخانه‌های روغن‌کشی، احداث واحدهای مرغداری، احداث کارخانه خوراک دام، فعالیت‌های آبزی پروری، صادرات دام زنده و گوشت به ایران از جمله مزیت‌ها و فرصت‌های موجود برای کشاورزی ایران و حضور شرکت‌های ایرانی در قزاقستان شرقی می‌باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، در دیدار شالقار بایبکوف معاون استاندار استان قزاقستان شرقی با هومن فتحی مدیر کل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی،مزیت‌ها و فرصت‌های همکاری‌های کشاورزی شرکت‌های ایرانی با استان قزاقستان شرقی بررسی شد.

 

*** گفت‌وگوی معاون استاندار استان قزاقستان شرقی با مدیر کل دفتر امور بین الملل در خصوص کشاورزی ایران

 

شالقار بایبکوف معاون استاندار استان قزاقستان شرقی در راس هیاتی اقتصادی از این استان با هومن فتحی مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در محل این وزارت دیدار و در خصوص همکاری‌ کشاورزی ایران با استان قزاقستان شرقی گفت‌وگو کرد.

 

در این دیدار، طرف قزاقی، وضعیت جغرافیایی و اقتصادی و توانمندی‌های استان قزاقستان شرقی در بخش کشاورزی را تشریح کرد. طرف ایرانی نیز در این دیدار، با اشاره به سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور قزاقستان و هم‌چنین مسئولیت وزارت جهاد کشاوری به عنوان متولی پیگیری همه جوانب همکاری‌های اقتصادی دو کشور، سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در همکاری با کشور قزاقستان به‌ویژه در بخش کشاورزی را تبیین کرد.

ایران از نخستین کشورهایی در جهان است که در آن کشاورزی و زراعت آغاز گردیده‌است. تقریباً یک سوم زمین‌های ایران قابلیت کشاورزی را دارند اما به دلیل خاک نامرغوب و نامناسب بودن توزیع آب در بیشتر نواحی، در اکثریت زمین‌های قابل کشت در ایران کشت و زرعی انجام نمی‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، دو طرف در آخر سوابق سه ساله اخیر و اقدامات اجرایی از سوی شرکت‌های ایرانی در استان‌های مختلف قزاقستان از جمله قزاقستان شرقی را مرور کردند.

انتهای پیام///

منبع
وزارت جهاد کشاورزی
ارسال دیدگاه