کد خبر:62067
پ
lRVHpD6V0nHe

فعالیت کوره‌های زغال‌گیری سنتی بدون مجوز و تخریب آنان

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان آذرشهر: فعالیت کوره‌های زغال‌گیری سنتی بدون مجوز موجبات آلودگی هوای منطقه می‌شود و تهدیدی علیه سلامت و بهداشت عمومی است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان آذرشهر: فعالیت کوره‌های زغال‌گیری سنتی بدون مجوز موجبات آلودگی هوای منطقه می‌شود و تهدیدی علیه سلامت و بهداشت عمومی است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان آذرشهر از تخریب ۹ کوره زغال‌ گیری سنتی به‌ علت آلودگی‌های زیست محیطی خبر داد. «عباس نصیری» با اعلام خبر خرابی کوره‌های زغال‌گیری گفت: این کوره‌های سنتی در اطراف روستای فیروزسالار که بدون رعایت مسائل زیست محیطی و اخذ مجوزهای لازم اقدام به فعالیت کرده بودند، توسط اداره محیط زیست شهرستان و با همکاری دهیار، اهالی و صاحبان، کوره‌ها به‌صورت داوطلبانه تخریب شد.

 

*** صدور اخطاریه

 

نصیری خاطر نشان کرد: بر این اساس اداره حفاظت محیط زیست بر حسب وظیفه ذاتی پس از صدور اخطاریه، پیگیری موضوع و فرهنگ سازی‌های لازم با همکاری اهالی دوستدار محیط زیست اغلب کوره‌های زغال‌گیری در روستای فیروز سالار را به‌طور کامل تخریب کرد.  رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان آذرشهر از اهالی شهرستان درخواست کرد: هرگونه تخلف زیست‌ محیطی اعم از تخریب محیط‌زیست، شکار و … را به این اداره اطلاع دهند.

آذرشهر یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی ایران است. مرکز آن، شهر آذرشهر است. آذرشهر در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع شده‌است. آذرشهر در شرق دریاچه ارومیه واقع و از شمال محدود است به شهرستان اسکو، از جنوب به شهرستان عجب‌شیر و از غرب به دریاچه ارومیه. این شهر در جلگه و مسیر مراغه – تبریز قرار دارد. نام قدیم این شهرستان دهخوارقان بود و دارای باغهای میوه و انگور و گردوی بسیار است.

 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، روستاهای شرقی این شهرستان در کوهستان و دارای آب و هوای سالم و روستاهای غربی آن در جلگه و کنار دریا می‌باشد که مالاریایی است. کارخانه‌های پتوبافی، برگه زردآلوسازی، کمپوت سازی، و کارخانه برق دارد. از بناهای تاریخی دارای یک مسجد قدیمی به نام مسجد حاج کاظم و بنایی به نام چهارسوق دارد که از چوب‌بست درست شده‌ است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه