کد خبر:63253
پ
IMG_0019

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بین جوامع روستایی

رئیس سازمان‎های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر: مصمم هستیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بین جوامع روستایی در خصوص بحث پیشگیری و مصونیت از این عارضه گام‎های مؤثری را در آینده برداریم.

رئیس سازمان‎های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر: مصمم هستیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بین جوامع روستایی در خصوص بحث پیشگیری و مصونیت از این عارضه گام‎های مؤثری را در آینده برداریم.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران،«غلامرضا رجبی»، در کارگاه‌های آموزشی آشنایی با مواد مخدر در تبریز با تکیه بر فلسفه و هدف اجرای چنین کارگاهی، اظهار داشت: معضل مواد مخدر یکی از دغدغه‌ها و چالش‎های اصلی همه جوامع است و بحران محیط زیست، تغییر اکوسیستم، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان جزو چند مسئله اصلی در جهان محسوب می‌شود و متأسفانه در کشور ما هم وضعیت مطلوبی در این حوزه‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه ما سه میلیون معتاد رسمی در کشور داریم، ادامه داد: متأسفانه اعتیاد به طور مستقیم و غیر مستقیم یک چهارم از افراد را درگیر کرده است و گسترش آن در جوامع مختلفی چون؛ روستایی، عشایری و حوزه زنان وضعیت ما را نامطلوب‌تر ساخته است.

 

*** بسترها و عوامل گرایش به مواد مخدر

 

رئیس گروه سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به رشد مهاجرت، رشد جمعیت سالخورده و پیر، خشکی آب و هوا، آن‌ها را از بسترها و عوامل گرایش به مواد مخدر برشمرد و گفت: برکامه انتظاری که آحاد جامعه از قشر روستایی و عشایری داریم، متأسفانه شاهد رشد چشمگیر در این حوزه بودیم و هستیم.

وی با تکیه بر تفاهم‌نامه منعقد شده این کارگروه با تعاون روستایی متذکر شد: مصمم هستیم با برگزاری این کارگاه‌های آموزشی و آگاه‌سازی در بین جوامع روستایی در خصوص بحث پیشگیری و مصونیت از این عارضه بسیار شوم گام‌های مؤثری را در آینده برداریم و از رشد و انتشار عوارض و آسیب‌های آن جلوگیری کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، شایان ذکر است در این کارگاه آموزشی که برای پیشگیری، شناسایی علل و راه‌های درمان، کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد در جوامع روستایی و عشایری که در سطح کشور سه استان به صورت پایلوت برای اجرای آن انتخاب شده و استان آذربایجان شرقی به عنوان اولین استان برگزار کننده برای برپایی دو روزه این کارگاه آموزشی است، مطالب و مباحث مرتبط با شناخت مواد مخدر توسط سرهنگ باغبان و مطالب و مباحث مرتبط با پیشگیری از اعتیاد در جوامع روستایی توسط کارشناسان تدریس شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه