کد خبر:62356
پ
۷۲۸۳۳۸۰_۸۰۷
معاون آبخیزداری منابع طبیعی لرستان:

اجرای طرح ” منارید ” در دورود لرستان

معاون آبخیزداری منابع طبیعی لرستان از کاشت ۱۰ هکتار پیاز موسیر در قالب پروژه ” منارید دورود ” خبر داد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی لرستان از کاشت ۱۰ هکتار پیاز موسیر در قالب پروژه ” منارید دورود ” خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، معاون آبخیزداری منابع طبیعی لرستان بیان کرد: در سطح ۱۰ هکتار پیاز موسیر در قالب پروژه منارید دورود کاشته شده است.

“محمدحسین بابایی” اظهار کرد: در راستای توانمندسازی جوامع محلی، عملیات کاشت پیاز موسیر در ۱۰ هکتار از اراضی حوزه درب آستانه شهرستان دورود، در قالب پروژه منارید اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این پروژه با هدف شناسایی و رفع خلاء و موانع موجود در مدیریت یکپارچه منابع طبیعی، از طریق تقویت ظرفیت‌های قانونی و سازمانی، ایجاد هماهنگی بین ادارات مربوطه، ایجاد اشتغال و مشارکت مردم به منظور حفظ منابع طبیعی اجرا می‎شود.

 

***  اهداف پروژه بین‌المللی منارید

 

بابایی، توسعه و تقویت سطح دانش و آگاهی بهره‌برداران محلی را از دیگر اهداف پروژه بین‌المللی منارید دانست و بیان کرد: به منظور آشنایی جوامع محلی و روستاییان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با مشارکت ادارات فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اقدام به برگزاری ۶ دوره آموزش کرده است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان در پایان یادآور شد: اعتبار مورد نظر برای کاشت موسیر و برگزاری دوره‌های آموزشی، از محل تسهیلات جهانی محیط زیست(GEF) و برنامه توسعه ملل متحد(UNDP) تامین می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، پروژه بین‌المللی منارید (MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می‌شود. این پروژه در ایران، با مشارکت تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF)، برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌ عنوان نماینده دولت از شهریور ۱۳۹۰ آغاز شده است. ساختار اجرای پروژه منارید، مبتنی بر یک مدل مشارکتی است. استان لرستان یکی از استان‌های جنوب غربی ایران است. این استان ۲۸٫۲۹۴ کیلومتر مربع مساحت و بیش از یک میلیون و ۷۶۰هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه