کد خبر:109563
پ
جوجه+یکروزه
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران

میزان جوجه‌ریزی در مازندران به ۱۷میلیون قطعه رسید

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد با هدف تأمین امنیت بازتر و نیاز جامعه میزان جوجه‌ریزی در دی ماه به بیش از ۱۷میلیون قطعه رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد با هدف تأمین امنیت بازتر و نیاز جامعه میزان جوجه‌ریزی در دی ماه به بیش از ۱۷میلیون قطعه رسید.

 

***میزان جوجه‌ریزی در مازندران به ۱۷میلیون قطعه رسید

 

به گزارش روستا، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به روند مطلوب جوجه‌ریزی در دی ماه اظهار داشت: 17 میلیون و 70 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان انجام شد تا خلئی در بازار نداشته باشیم.

 

محمدمهدی عباس‌زاده با تأکید بر اینکه جوجه‌ریزی انجام‌شده در دی ماه با هدف تأمین امنیت غذایی، تنظیم بازار و تأمین پروتئین انجام شده است تصریح کرد: در دی ماه 17 میلیون و 70 هزار و 980 قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی انجام شد و 103 هزار و 745 قطعه جوجه‌ریزی هم در مزارع مرغ مادر گوشتی استان صورت گرفت.

 

وی همچنین درباره جوجه‌ریزی کارخانجات افزود: در دی ماه 61 میلیون و 754 هزار و 284 قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در کارخانجات جوجه‌کشی و 29 میلیون و 832 هزار و 121 قطعه جوجه گوشتی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان تولید شده است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیش‌بینی کرد با جوجه‌ریزی انجام‌شده 31 هزار و 429 تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

 

عباس‌زاده گفت: ساری، آمل و نکا بیشترین میزان جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغ گوشتی را داشتند به‌طوری که در شهرستان ساری 2 میلیون و 829 هزار قطعه جوجه‌ریزی شد که رتبه نخست را به خود اختصاص داده و سپس آمل با دو میلیون و 601 هزار و 583 قطعه رتبه دوم و نکا هم با یک میلیون و 557 هزار و 990 قطعه جایگاه سوم را کسب کرده است.

 

عباس‌زاده ادامه داد: شهرستان‌های قائم‌شهر، بابل، بهشهر، نور و جویبار جایگاه‌های بعدی جوجه‌ریزی را دارند.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین گفت: آمار جوجه‌ریزی گوشتی در دی ماه در هفته اول 4.2 میلیون قطعه، در هفته دوم 3.6 میلیون قطعه و هفته سوم 4.1 میلیون قطعه و هفته چهارم 5.1 میلیون قطعه گزارش شده است.

 

وی اظهار کرد: سویه راس با 7.9 میلیون قطعه رتبه اول، سویه آرین با تعداد جوجه‌ریزی 5.99 میلیون قطعه رتبه دوم، سویه آربراکرز با جوجه‌ریزی 2.7 میلیون قطعه رتبه سوم و سویه کاب هم به‌تعداد جوجه‌ریزی 440 هزار قطعه رتبه چهارم را دارد.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه