کد خبر:109490
پ
download
مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر:

قلع و قمع 6 هزار و 595 متر مربع تغيير کاربري غير مجاز در قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر، از اجرای 5 مورد حکم تبصره 2 ذیل ماده 10 قانون حفظ تغییر کاربری غیر مجاز زراعی و باغی در دی ماه سال جاری در این شهرستان خبرداد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر، از اجرای 5 مورد حکم تبصره 2 ذیل ماده 10 قانون حفظ تغییر کاربری غیر مجاز زراعی و باغی در دی ماه سال جاری در این شهرستان خبرداد.

 

***  قلع و قمع 6 هزار و 595 متر مربع تغيير کاربري غير مجاز در قائم شهر

 

به گزارش روستا، علی درویش نیا با بیان اینکه با توجه بر اهمیت حفظ و حراست از زمین های کشاورزی و به منظور تحقق اهداف توسعه پایدار و حفظ رشد تولید محصولات کشاورزی و ممانعت از تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی اظهار کرد:

با دستور مقام قضایی دادستانی با اجرای 5 مورد تبصره 2 ذیل ماده 10 مساحت 6 هزار و 595 مترمربع قلع و قمع در دی ماه سال جاری در 2 روستای این شهرستان انجام گردید. 

 

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر عنوان کرد:

به اجرا درآمدن تبصره 2 ذیل ماده 10 تخریب 245 متر مربع بنا، تخریب 150 متر مربع دیوارکشی و تفکیک 6 هزار 200 متر مربع به تعداد 15 پلاک جلوگیری از خرد شدن عرصه زمین کشاورزی به حالت اولیه بازگردانده شده است.        

     
او با اشاره به اینکه حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، مهم ترین ابزار قانونی برای حفاظت از اراضی کشاورزی است و اجرای حکم برای تخریب بناهای غیرمجاز در روستاها که زمینه پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز را فراهم می سازد تصریح کرد:

تعداد 4 مورد تفکیک و دیوارکشی روستای حاجیکلا ارزلو و تعداد 1 مورد احداث بنا روستای جنید قلع و قمع انجام شد.          

 

درویش نیا خاطرنشان کرد:

دستور قلع و قمع تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اشاره دارد که ماموران امور اراضی جهاد کشاورزی موظف اند با حضور نماینده دادسرا یا دادگاه، ضمن تنظیم صورت جلسه، راساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه ادعاه نمایند.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه