کد خبر:109480
پ
2168127_708
فرماندار سرخس:

بهره مندی ۱۳۰۰۰ کشاورز سرخسی از طرح لوله گذاری ۳۰۰ کیلومتری شبکه کشاوری

فرماندار سرخس عنوان کرد طرح لوله گذاری ۳۰۰ کیلومتر از شبکه آبیاری چاه‌های کشاورزی شهرستان سرخس تا دو هفته دیگر با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام آغاز خواهد شد.

فرماندار سرخس عنوان کرد طرح لوله گذاری ۳۰۰ کیلومتر از شبکه آبیاری چاه‌های کشاورزی شهرستان سرخس تا دو هفته دیگر با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام آغاز خواهد شد.

 

*** بهره مندی ۱۳۰۰۰ کشاورز سرخسی از طرح لوله گذاری ۳۰۰ کیلومتری شبکه کشاوری

 

به گزارش روستا، حسن نوری زاده، فرماندار سرخس صبح امروز با اشاره به دریافت اعتبار برای لوله گذاری ۳۰۰ کیلومتر از شبکه آبیاری چاه‌های کشاورزی شهرستان سرخس افزود:

این طرح در قالب قرارداد و همکاری سه جانبه بین دولت، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و مردم اجرا می‌شود که بودجه پیش بینی شده آن هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است و توسط دولت و بخش مردمی به انجام می‌رسد.

 

وی ادامه داد:

طرح مذکور در روستا‌های بخش مرکزی و اطراف شهر سرخس به اجرا درمی‌آید و اصلاح شبکه آبرسانی از ۸۱ حلقه چاه به اراضی زمین‌های کشاورزی را در بر می‌گیرد.

 

نوری زاده مطرح کرد:

در حال حاضر انتقال آب از محل چاه‌های کشاورزی تا زمین‌ها به شیوه‌های سنتی و از طریق کانال‌های خاکی است که با اجرای این طرح آب از طریق لوله منتقل می‌شود، به این شیوه ۴۰ تا ۵۰ درصد از هدررفت آب از آبراه سنتی جلوگیری می‌شود.

 

فرماندار سرخس عنوان کرد:

البته اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار خارج از قرارداد ذکر شده در طرح تحول کشاورزی شهرستان است و در جای خود این طرح نیز باید انجام شود.

 

وی در پایان گفت:

اجرای طرح لوله گذاری تا ۲ هفته دیگر آغاز می‌شود و حدود ۱۳ هزار نفر از جمعیت کشاورز و روستایی شهرستان از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه