کد خبر:109108
پ
اراضی کردستان
رئیس سازمان ثبت سناد و املاک کشور

حدنگاری ۷۰ درصد اراضی کشاورزی در ۱۱ شهرستان استان اصفهان

رئیس سازمان ثبت سناد و املاک کشور عنوان کرد باید برای دستیابی به حدنگاری ۸۰ درصدی کل استان اصفهان تا پایان سال از تمامی ظرفیت‌ها و حمایت‌ها برای رفع موانع و ترغیب مردم و دستگاههای متولی استفاده کرد.

رئیس سازمان ثبت سناد و املاک کشور عنوان کرد باید برای دستیابی به حدنگاری ۸۰ درصدی کل استان اصفهان تا پایان سال از تمامی ظرفیت‌ها و حمایت‌ها برای رفع موانع و ترغیب مردم و دستگاههای متولی استفاده کرد.

 

*** حدنگاری ۷۰ درصد اراضی کشاورزی در ۱۱ شهرستان استان اصفهان

 

 به گزارش روستا، حسن بابایی در نشست بررسی عملکرد واحدهای ثبتی استان  اصفهان بویژه در صدور اسناد اراضی کشاورزی با ابراز ارضایت از عملکرد کلی استان و نظارت‌های مستمر صورت گرفته، از تلاش ۱۱ واحدهای ثبتی اردستان با ۸۸ درصد، فریدن با ۹۳ درصد، زواره با ۸۷ درصد، تیران با ۸۵ درصد، فلاورجان با ۸۴ درصد، شهرضا با ۷۶ درصد، دهاقان با ۸۵ درصد، نجف آباد با ۷۳ درصد، مبارکه با ۷۹ درصد، میمه با ۷۳ درصد و شاهین شهر با ۷۴ درصد در انجام حدنگاری و صدور اسناد اراضی کشاورزی بیش از ۷۰ درصدی اراضی کشاورزی تقدیر کرد و گفت: باید برای دستیابی به حدگاری ۸۰ درصدی کل استان تا پایان سال از تمامی ظرفیت‌ها و حمایت‌های دستگاه قضایی، دادستان‌ها، ائمه جمعه و جماعت برای رفع موانع و ترغیب مردم و دستگاههای متولی استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه در هیچ دوره ای این حجم از تعامل در ارتباط سازمان ثبت با دستگاه‌ها وجود نداشته است اظهار داشت:

عملکرد جهادی سازمان ثبت در حال حاضر برای همگان عینی و مشخص است و در این راستا واحدهای ثبتی در صف اول ارتباط با مردم قرار دارند و باید در کنار پیشبرد مأموریتها، نگاه ویژه‌ای نیز به حفظ سلامت اداری و محیط های پیرامونی و همچنین نظارت بر شرکت‌های مشاور داشته باشید.

 

جواد فخاری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان نیز با ارائه آمار عملکرد خدمات ثبتی و حدنگاری این استان گفت:

بسیاری از قطعات اراضی کشاورزی استان اصفهان خرد و در حد ۲۰۰ متر هستند و در برخی از مناطق نیز به باغ و ویلا تبدیل شده است و کار شرکت‌ها برای تهیه نقشه و مستندسازی این اراضی مشکل شده است و با توجه به اینکه این اراضی بعد از سال ۱۳۸۵ خرد شده اند، امور اراضی با تثبیت مالکیت و صدور اسناد برای آنها موافقت نمی‌کند.

 

وی با اشاره به طرح الزام به ثبت رسمی معالات اموال غیرمنقول، لازمه این کار را تکمیل حدنگاری و داشتن سند رسمی دانست و گفت:

فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی تعیین وضعیت متر به متر اراضی کشور و اعتبار زدایی از نقل و انتقالات عادی، سازمان ثبت را ملزم و مکلف می کند که قانون جامع حدنگار را در تمامی لایه ها با جدیت اجرا کنیم.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان افزود:

از ۱۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور تا کنون ۷ میلیون هکتار آن حدنگاری و اسناد آنها صادر شده و تلاش جهت باقیمانده آن با بهره‌گیری از شرکت‌های مشاور و برون‌سپاری عملیات تهیه نقشه و تشکیل پرونده در حال انجام است.

 

در این جلسه عملکرد تمامی واحدهای ثبتی استان از سوی معاون امور املاک و مدیرکل کاداستر سازمان ثبت مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت رسیدن به میانگین کشوری در برخی از این واحدها صادر شد.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه