کد خبر:108786
پ
283610
مدیرعامل شرکت گاز ایلام:

اتمام طرح گازرسانی به ۲۰ روستای ایلام تا هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز ایلام از اتمام طرح گازرسانی به ۲۰ روستای ایلام تا هفته دولت خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام از اتمام طرح گازرسانی به ۲۰ روستای ایلام تا هفته دولت خبر داد.

 

*** اتمام طرح گاز رسانی به ۲۰ روستای ایلام تا هفته دولت

 

به گزارش روستا، محمود کشاورز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با گرامیداشت روز خبرنگار گفت:

این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون طرح گازرسانی به ۲۰ روستا در دست اجرا دارد که در هفته دولت و دهه فجر به اتمام می رسند و همچنین ۳۲ واحد تولیدی و صنعتی در اقصی نقاط استان نیز گازدار شده است.

همچنین از ابتدای شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان تاکنون ۵ هزار و ۸۱۲ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع اجرا شده است.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام ادامه داد:

در مدت یاد شده تعداد ۱۲۳ هزار و ۶۷۸ انشعاب نصب و ۲۰۸ هزارو ۸۹۳ اشتراک پذیری در اقصی نقاط استان ایلام به انجام رسیده  است.

 

کشاورز با اشاره به اینکه، همه شهرها و ۵۶۶ روستای استان گازدار هستند خاطر نشان کرد:

هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

از ابتدای شروع گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون ۱۲ شهرک صنعتی از نعمت گاز برخوردار شده و گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG، همچنین ۱۲ شهرک صنعتی و نصب ۲۸۶ ایستگاه تقلیل فشار و گازرسانی به ی هزارو و ۲۹۷ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام خاطر نشان کرد:

رعایت نکات و الزامات ایمنی در مصرف گاز برای مشترکین در تمام طول سال الزامی است و اهالی رسانه استان ایلام در این خصوص می توانند با انتشار پیام های پیشگیرانه و کلیپ های صوتی و تصویری از حوادث گازی در سطح استان جلوگیری کنند.

 

کشاورز تصریح کرد:

علیرغم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از روش های مختلف به شهروندان و اعلام هشدارهای فراوان این شرکت مبنی بر عدم استفاده از وسایل غیر استاندارد و رعایت نکات ایمنی، متأسفانه برخی از مشترکین به این موضوع مهّم توجه نمی‌کنند.

 

وی گفت:

استفاده از بخاری گاز‌سوز غیر استاندارد، نشت از شیلنگ گاز بدلیل پارگی، عدم نصب درپوش در خروجی لوله‌ها و شیرهای گاز، نقص در عملکرد بست یا استفاده از بست‌ های غیر استاندارد و سیمی در محل اتصال شیلنگ، از عوامل مهم نشت گاز در منازل مسکونی، تجاری و صنعتی بوده است.

 

کشاورز عنوان داشت:

شرایط اقتصادی جامعه، میزان تعهد و مسئولیت پذیری سازندگان ابنیه در کیفیت ساخت و ساز، عدم الزام بازرسی توسط ناظرین سازمان نظام مهندسی از سیستم لوله کشی گاز در حین خرید، فروش و اجاره اماکن، فرهنگ عمومی و میزان آگاهی شهروندان و مصرف کنندگان گاز طبیعی در عدم توجّه به توصیه های ایمنی از جمله عوامل مهّم در بروز حوادث ناشی از گاز هستند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه