کد خبر:108694
پ
1402031314352567727711494
رئیس سازمان صمت استان کردستان:

اختصاص زمین به سرمایه‌گذاران در ۲۰ نقطه کردستان

رئیس سازمان صمت استان کردستان از اختصاص زمین به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

رئیس سازمان صمت استان کردستان از اختصاص زمین به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

 

*** اختصاص زمین به سرمایه‌گذاران در ۲۰ نقطه کردستان

 

به گزارش روستا، بختیار خلیقی اظهار داشت:

استان کردستان علاوه بر بخش کشاورزی در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت هم دارای ظرفیت‌های فراوانی است که توجه به آن می‌تواند زمینه صنعتی شدن این منطقه را فراهم کند.

 

وی گفت:

اقدامات مطلوبی طی چند سال اخیر در راستای ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی و معدن در این استان انجام شده و صمت کردستان برای حمایت و احیای واحدهای راکد برنامه‌هایی در دست اقدام دارد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان خاطر نشان کرد:

در حال حاضر در استان کردستان 996 واحد صنعتی داریم که 165 واحد آن غیر فعال و 658 واحد آن فعال و بقیه به صورت نیمه فعال فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

 

وی کارخانه تراکتورسازی، سیمان بیجار، لاستیک‌سازی بارز و پتروشیمی را از جمله واحدهای بزرگ صنعتی کردستان عنوان کرد و افزود: 

در کنار این موارد، تکمیل زنجیره فولاد هم از جمله برنامه‌های اولویت دار صمت کردستان است.

 

خلیقی از اختصاص زمین توسط شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در 12 شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و عنوان کرد:

از دیگر مزیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کردستان منطقه ویژه اقتصادی بانه است که یکی از طرح‌های پیشران توسعه کردستان است.

 

رئیس سازمان صمت استان کردستان یادآور شد:

در حال حاضر 42.5 درصد اقتصاد کردستان در دست مجموعه صنعت، معدن و تجارت است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه