کد خبر:108474
پ
جهرمی
سخنگوی دولت:

صادرات محصولات کشاورزی آب‌بَر کاهش می‌یابد

سخنگوی دولت عنوان کرد فهرست محصولات کشاورزی آب‌بَر مشخص شد تا صادرات آنها کاهش یابد.

سخنگوی دولت عنوان کرد فهرست محصولات کشاورزی آب‌بَر مشخص شد تا صادرات آنها کاهش یابد.

 

*** صادرات محصولات کشاورزی آب‌بَر کاهش می‌یابد

 

به گزارش روستا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه جلسه امروز هیئت وزیران با توجه به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد:

در جلسه روز یکشنبه این هفته هیات دولت، فهرست اقلام کشاورزی و غذایی که مشمول اخذ عوارض صادراتی نیم درصد هستند، به تصویب هیئت وزیران رسید. قانون بودجه ۱۴۰۲ ، تکلیفی را در جهت حمایت از اصلاح الگوی کشت به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی آب‌بَر مقرر کرده تا صادرات این محصولات را کاهش و در سایر محصولات اصلاح الگوی کشت انجام دهیم و در این زمینه سرمایه گذاری و حمایت بیشتر صورت گیرد.

در جلسه هیات دولت با پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی حدود ۳۰ قلم کالای حوزه غذایی و کشاورزی که در زمره محصولات آب‌بَر هستند، بررسی و تصویب شد.

 

وی خاطر نشان کرد:

براساس پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست در راستای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، فهرست شهررهای آلوده مشمول عوارض سالانه آلایندگی وسایل نقلیه موتوری به تصویب رسید.  تهران، کرج، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، اهواز، قم و اراک مشمول عوارض سالانه آلایندگی وسایل نقلیه موتوری شدند.

 

سخنگوی دولت  گفت:

همچنین در این جلسه با پیشنهاد وزیر اقتصاد مبلغ کمتر از یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به عنوان نصاب معاملات خرد و کوچک انتخاب شد. از این حد تا سقف کمتر از  14میلیارد و 500 میلیون ریال به عنوان نصاب معاملات متوسط و بالاتر از آن به عنوان نصاب معاملات بزرگ مشخص شد.

 

وی اضافه کرد:

صدور مجوز برای امضای موافقت‌نامه موقت برای برای تجارت ترجیحی ایران و نیکاراگوئه، صدور مجوز برای امضای موافقت نامه موقت حمل و نقل جاده ای مسافر و کالا بین ایران، امارات، عمان و قطر، موافقت‌نامه معاضدت قضایی بین ایران و ویتنان و زیمباوه به تصویب هیات وزیران رسید.

 

بهادری خاطرنشان کرد:‌

برای سرعت بخشی به اجرایی کردن نهضت ملی مسکن، هیئت دولت با افزوده شدن کمیسیون تخصصی با عنوان مسکن، حمل و نقل و عمران شهری و روستایی به کمیسیون‌های تخصصی هیات دولت موافقت کرد.

 

سخنگوی دولت در پایان گفت:

اصلاح بخش‌هایی از آیین‌نامه هیئت وزیران نیز به تصویب رسید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه