کد خبر:108105
پ
مهرداد+گودرزوند+چیگینی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس

دلیل اصلی گرانی‌‌ها در کشور

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، دلیل اصلی گرانی‌ ها در کشور را تشریح کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، دلیل اصلی گرانی‌ ها در کشور را تشریح کرد.

 

*** دلیل اصلی گرانی‌‌ها در کشور 

 

به گزارش روستا، مهرداد گودرزوند چگینی بااشاره به نحوه مدیریت اقتصادی دولت و گرانی و تورم بالای اقتصاد بیان کرد:

در ۲ سال گذشته اوج فشارهای تحریم در کشور ما نمود پیدا کرد و در دولت گذشته هم تلاش شد تا با استقراض بانکی و انتشار اوراق این موضوع کمتر دیده شود و این کار به نوعی این خلا را جبران کرد.

 

وی افزود: اما از آن اقدام دو سال گذشت و هر دولتی قرار بود سر کار بیاید بایستی بازپرداخت آن‌ها را انجام می‌داد که دولت سیزدهم در این بخش تحت فشار بود.

 

گودرزوند چگینی ادامه داد: مسئله دیگر در بخش افزایش نرخ ارز بود که اعتقاد دارم اگر دولت به مصوبه سال 1400 مجلس عمل می‌کرد و قبل از اینکه بخواهد ارز ترجیحی را بردارد، قیمت‌های کالاهای اساسی را در قیمت شهریور 1400 نگه می‌داشت بخشی از مشکلات حل می‌شد و فشار بر معیشت مردم کمتر می‌شد.

 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد:

کالاهای اساسی که با ارز 4200 تومانی پرداخت می‌شد به یک باره با ارز 28 هزار تومان تامین می‌شود و چیزی حدود 7 برابر افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به تناسب ۷ برابر گردش مالی بالاتر و هفت برابر گرانی ایجاد می‌شود و این آثار در اقتصاد ما پدیدار شد و انتظارات تورمی مردم را بالا برد.

 

او اظهارداشت:

نکته سوم نیز این است که دولت بایستی در تیم اقتصادی خودش یک بازنگری داشته باشد و آن را تقویت کند تا بتوانند مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف کنند. دولت باید این سه نکته را در کنار یکدیگر ببیند.

 

گودرزوند چگینی گفت:

 تیم اقتصادی دولت نیازمند تقویت است و اگر دولت نتواند این تقویت را انجام دهد قادر به برطرف کردن مشکلات موجود نخواهد بود. چرا که ما امروز در شرایط عادی نیستیم. زمانی که کشور در یک شرایط سختی به سر می‌برد و تحریم‌های همه جانبه علیه کشور رخ می‌دهد باید از افراد کارآزموده و با تجربه و افرادی که واقعاً توانمند هستند و می‌توانند در این فضا مدیریت‌ها را انجام دهند استفاده کنیم.

 

نماینده مردم رودبار در مجلس ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه با وجود افرادی که با این شرایط و سیستم آشنایی لازم را ندارند فشار زیادی بر کشور وارد شده، ابرازکرد: مجلس نیز با استیضاح وزیر صمت و چند وزیر دیگر که در نوبت هستند به دنبال تغییرات در تیم اقتصادی خویش است. اما نکته این است که وقت کم است و باید افراد متخصص سرکار بیایند.

 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: انتظار می‌رود که خود دولت این تغییرات را انجام دهد. نکته بعدی این است که هنوز برای سه وزارتخانه مهم آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و وزارت صمت وزیر تعیین نکرده است و باید بسیار روی آن‌ها بسیار حساس باشد و حتی یک روز هم اجازه ندهد تا این وزارتخانه ها بدون مدیر بمانند.

 

گودرزوند چگینی درانتها متذکر می‌شود که دولت بایستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نیروهای توانمند خود را به مجلس معرفی کند و تعامل خوبی بین دولت و مجلس در انتخاب وزرا صورت گیرد تا مجلس هم بتواند با اطمینان خاطر رای بدهد. چرا که ما امروز فرصت آزمون و خطا نداریم.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه