کد خبر:108144
پ
رباتیک
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان:

انجام طرح‌های پژوهشی، جایگزین خدمت سربازی دانش‌آموزان برگزیده ربوکاپ می‌شود

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از تایید مسابقات ربوکاپ به عنوان یک رویداد فناورانه نخبگانی خبر داد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از تایید مسابقات ربوکاپ به عنوان یک رویداد فناورانه نخبگانی خبر داد.

 

*** فدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ

 

به گزارش روستا به نقل از سروش، هشتم اردیبهشت ماه جاری آیین اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حامد حسن پور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و مرتضی موسی خانی مسوول برگزاری مسابقات و جمعی از مسوولان برگزار شد.

شرکت کنندگان در هفدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ضمن اینکه قرار شد مورد حمایت ویژه معاونت علمی قرار بگیرند، به تیم نخست در بخش دانشجویی ۹۰ میلیون تومان و تیم دوم ۶۰ میلیون تومان جایزه اهدا شد.

همچنین در بخش دانش‌آموزی، تیم نخست ۶۰ میلیون تومان و تیم دوم ۴۰ میلیون تومان به عنوان جایزه و یک کمک اولیه دریافت کردند.

این دوره از مسابقات در ۲۳ لیگ از جمله لیگ انسان نمای کوچک، دموی دانش آموزی، ربات‌های سرویس‌رسان در کار، ربات پرنده، خودرو خودران، شبیه سازی سه بعدی فوتبال، شبیه سازی دو بُعدی فوتبال، شبیه سازی فوتبالیست دوبعدی- استارتر، شبیه سازی امدادگر و ربات مجازی امدادگر در سه روز متوالی برگزار شد.

هدف از برگزاری مسابقات ربوکاپ علاوه‌ بر توسعه رباتیک و هوش مصنوعی، ایجاد شادابی و شور و نشاط علمی، توان افزایی مهارتی دانشجویان و دانش آموزان در سطح کشور و جریان سازی علمی در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، مکاترونیک و بینایی ماشین، در شاخه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی عنوان شده است.

 

*** برگزیدگان رویداد ربوکاپ از امتیازات نخبگانی برخوردار می‌شوند

 

یکی از مهمترین بخش های هفدهمین مسابقات ربوکاپ حضور ۱۵۰ تیم دانش‌آموزی ربوکاپ برای اخذ پنج سهمیه ورود به مسابقات جهانی بود که دمو، ربات‌های فوتبالیست، شبیه ساز ربات‌ها و امدادگر از بخش‌های این لیگ است.

در مجموع ۶۰۰ دانش آموز در قالب ۱۵۰ تیم دانش آموزی در لیگ به رقابت با یکدیگر پرداختند و دانش آموزانی از تمامی مقاطع تحصیلی از دبستان تا دبیرستان و دوره دوم در هفدهمین مسابقات ربوکاپ حاضر بودند. رقابت فناورانه بسیار مهمی که قرار است با اتخاد رویکرد جدیدی توسط بنیاد ملی نخبگان به عنوان یک رویداد نخبگانی تایید شده و دانش آموزان برگزیده این مسابقات مورد حمایت این بنیاد قرار گیرند.

 

ناصر باقری مقدم در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی و شرایط حمایت بنیاد ملی نخبگان از دانش آموزان برگزیده رویداد ربوکاپ که در اختتامیه این مسابقات نوید آن داده شد، اظهار داشت:

طبق این شرایط و هنگامی که یک رویداد از سوی این بنیاد به عنوان یک رویداد نخبگانی تصویب و تایید می شود، برگزیدگان شامل رتبه های مختلف این رویداد می توانند حائز شرایط نخبگی و امتیازات مربوطه شده و از آن بهره مند شوند.

 

وی گفت:

حال آنکه ممکن است بخواهند طرح های پژوهشی تعریف کنند که بنیاد از آنها حمایت می کند یا اینکه اگر ظرفیت تشکیل تیم و تبدیل شدن به شرکت های نوپا دانش بنیانی را داشته باشند، به منظور کمک در راه اندازی این شرکت ها که مورد حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز است، معرفی می شوند.

 

*** انجام طرح‌های پژوهشی، جایگزین خدمت سربازی دانش‌آموزان برگزیده ربوکاپ

 

به گزارش روستا، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان همچنین در پاسخ به این سوال که حمایت برای راه اندازی مجموعه های دانش بنیان توسط دانش آموزان برگزیده ربوکاپ که بیشتر از سن پایینی برخوردارند به چه شکلی است، نیز اظهار داشت:

کمک های بنیاد ملی نخبگان متناسب با سن آنها طراحی می شود.

به عنوان مثال برای خدمت سربازی این دانش آموزان امتیازاتی در نظر گرفته می شود به طوری که این دانش آموزان مستعد می توانند طرح پژوهشی جایگزین خدمت داشته باشند و از آن بهره مند شوند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه