کد خبر:107987
پ
1402012913400824327426264
روستا گزارش می‌دهد:

موافقت با رفع تداخل ۱۵ هزار زمین کشاورزی در قزوین

در قرارگاه رفع تداخل اراضی استان قزوین با رفع تداخل بیش از ۱۵ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و غیرکشاورزی استان قزوین موافقت شد.

در قرارگاه رفع تداخل اراضی استان قزوین با رفع تداخل بیش از ۱۵ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و غیرکشاورزی استان قزوین موافقت شد.

 

*** موافقت با رفع تداخل ۱۵ هزار زمین کشاورزی در قزوین

 

به گزارش روستا، جلسه قرارگاه رفع تداخل اراضی استان قزوین امروز به ریاست پرویز عبدی جانشین رئیس‌ سازمان جهاد کشاورزی و با حضور معاون منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک، مدیر امور اراضی و تعدادی از مدیران ستادی و کارشناسان جهاد کشاورزی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

در این جلسه با رفع تداخل بیش از 15 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و غیرکشاورزی استان قزوین موافقت شد و در نهایت میزان رفع تداخل اراضی از ابتدای اجرای این طرح تاکنون به حدود 545 هزار هکتار رسید.

در این جلسه رفع تداخل در 13 پلاک از اراضی روستاهای آزان‌بار، برزلجین، دودهه‌تاج، حسین‌آباد، حصارآدینه، رادکان، سفیدآب، قلعه، گلشن‌آباد، مجیدآباد، محمودیان، نجف‌آباد و نودهک در 4 شهرستان آبیک، آوج، تاکستان و قزوین به تصویب اعضای قرارگاه رسید.

 

جانشین رئیس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی قرارگاه رفع تداخلات ارضی تاکنون 578 پلاک از اراضی استان قزوین رفع تداخل شده‌اند، اظهار داشت:

به این ترتیب حدود 48.1 درصد کل اراضی مشمول رفع تداخلات در استان قزوین رفع تداخل شدند و همچنان 624 پلاک از ارضی برای رفع تداخل منتظر تعیین‌تکلیف هستند.

 

پرویز عبدی اضافه کرد:

با توجه به اینکه این قرارگاه از انتهای سال 1400 و به ابتکار ریاست پیشین سازمان جهادکشاورزی ایجاد شد، بنابراین حجم رفع تداخل در حدود 15 ماه از آغاز به کار این قرارگاه قابل قبول بوده و استان قزوین همچنان در این حوزه جزو 3 استان برتر کشور به حساب می‌آید.

 

وی ادامه داد:

به تازگی در بعضی از روستاها گزارش شده که برخی کارشناسان برای نقشه‌کشی زمین‌های کشاورزی حائز رفع تداخل اراضی هزینه‌های سنگین از روستاییان طلب می‌کنند که باید با همیاری دهیاران به این موضوع رسیدگی جدی شود.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین هم در این جلسه با تأکید بر لزوم ارسال هر چه سریع‌تر مصوبات کارگروه‌های رفع تداخلات شهرستانی به اداره‌کل ثبت اسناد و املاک گفت:

اگر این مستندات کارشناسی به‌موقع در اختیار ما باشد، می‌توانیم ضمن مطابقت نقشه رفع تداخل با نقشه حدنگار (کاداستر) به صورت نسبت به صدور اسناد تک‌برگی مالکیت اقدام کنیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه